ClubFiat.grHomeFAQRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
ClubFiat Hellas on Facebook
FaceBook Icon
FiatRacingTeam.gr


Share | 
 

 Τι αλλάζει από το 2011 στην βιομηχανία αυτοκινήτων;

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Τι αλλάζει από το 2011 στην βιομηχανία αυτοκινήτων;   Sun Feb 20, 2011 3:11 pm

Τι αλλάζει από το 2011 στην βιομηχανία αυτοκινήτων;

Με βάση τις ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένουμε 6 κύριες αλλαγές στο χώρο του αυτοκινήτου, που αναγκάζουν τους κατασκευαστές καινούργιων αυτοκινήτων να συμμορφωθούν άμεσα με τις διατάξεις τους. Από τις πλέον σημαντικές είναι αυτή που επιτρέπει την πώληση αποκλειστικά και μόνο αυτοκινήτων με κινητήρες Euro5. Μεγάλη σημασία έχει και ο υποχρεωτικός εξοπλισμός των αυτοκινήτων με συγκεκριμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το ESC, το Brake Assist και τα Φώτα ημέρας. Επίσης και με τη…βούλα, πλέον, απαγορεύονται κλιματιστικά που μολύνουν την ατμόσφαιρα, ενώ εισάγεται και ένας νέος τύπος βιοκαύσιμου.

Το νέο Πρότυπο Euro5 εκπομπών ρύπων

Από τη 1η Ιανουαρίου κάθε καινούργιο μοντέλο που πωλείται μέσα στους κόλπους των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρέπει να πληρεί το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro5. Αυτό σημαίνει ότι, όσα αυτοκίνητα πληρούν το προηγούμενο πρότυπο Euro4 και δεν έχουν προσαρμοστεί στη νέα διάταξη, τότε αυτόματα αποτελούν παρελθόν από τον κατάλογο των καινούργιων μοντέλων των εταιριών (μπορούν να πωληθούν μόνο ως μεταχειρισμένα). Στη χώρα μας όμως, δόθηκε τελικά παράταση για τα Euro4, τα οποία θα μπορούν να πωλούνται μέχρι και τις 30 Ιουνίου 2011, με βάση τα τέλη ταξινόμησης των Euro5. Το νέο πρότυπο είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα ως προς αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν και έτσι, δεν βλάπτουν τον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
Σε ότι αφορά στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης που ενδιαφέρουν περισσότερο, από τι νέο πρότυπο επηρεάζονται κυρίως το όριο των Οξειδίων του αζώτου, το οποίο μειώνεται από τα 0,08 γρ./χλμ, στα 0,06 γρ./χλμ . Επίσης για πρώτη φορά τίθεται ζήτημα και για τι εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων με όριο στα 0,005 γρ./χλμ, μέτρο που αφορά όμως μόνο σε βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, που λειτουργούν με καύση πτωχού μείγματος.

Απαγόρευση κλιματισμού με επιβλαβή φθοριούχα αέρια

Μια πολύ σημαντική περιβαλλοντική αλλαγή μπήκε σε ισχύ από την αρχή της χρονιάς, η οποία έχει να κάνει με τα συστήματα κλιματισμού των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου απαγορεύονται τα καινούργια αυτοκίνητα με air condition να φέρουν συστήματα κλιματισμού, που περιέχει φθοριούχα αέρια με δυναμικό αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη μεγαλύτερο από 150. Τα αέρια αυτά, γνωστά ως «Φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου» εκλύονται κυρίως από ψυκτικά και κλιματιστικά προϊόντα, συμβάλλοντας στην αύξηση της θερμοκρασίας της γης και άρα στη δημιουργία του «Φαινομένου του θερμοκηπίου». Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι, τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές ήδη εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τους με κλιματιστικά συστήματα χωρίς αυτά τα αέρια και ότι η εφαρμογή της απαγόρευσης θα αποτρέψει κυρίως την εκ των υστέρων τοποθέτηση και την επαναπλήρωση των συστημάτων κλιματισμού με αυτά τα επιβλαβή αέρια.

Στάνταρ Ηλεκτρονικό Σύστημα της Ευστάθειας (ESC ή ESP)

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές της νέας χρονιάς, αποτελεί η υποχρέωση των κατασκευαστών να εφοδιάζουν όλα τα αυτοκίνητα τους, που θα πάρουν έγκριση τύπου από την 1η Νοεμβρίου 2011 και ύστερα, με στάνταρ το Ηλεκτρονικό Σύστημα της Ευστάθειας (ESC ή ESP).
Τρία χρόνια αργότερα, το Νοέμβριο του 2014, το ESC θα πρέπει να είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σήμερα, πάνω από το 50% των πωληθέντων οχημάτων στην Ευρώπη, φέρουν το Ηλεκτρονικό Σύστημα της Ευστάθειας (ESC ή ESP).
Το Σύστημα αυτό φροντίζει έτσι, ώστε να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην πορεία του, σε περιπτώσεις απώλειας της πρόσφυσης και τάσης για υποστροφή ή υπερστροφή, επεμβαίνοντας ανεξάρτητα στην ταχύτητα των εμπρός και πίσω τροχών. Υπεύθυνος για τη λειτουργία του είναι ένας ηλεκτρονικός μικροεπεξεργαστής ο οποίος δέχεται συνεχώς δεδομένα από διάφορους αισθητήρες, πράττοντας ανάλογα στη περίπτωση που αναφέραμε. Η «δουλεία» του είναι τόσο σημαντική, ώστε μετά το ABS και Brake Assist γίνεται το τρίτο υποχρεωτικό μηχανικό ή ηλεκτρονικό σύστημα, που πρέπει να φέρει κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο.

Υποχρεωτικό το Brake Assist

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη βελτίωση της ασφάλειας των πεζών και της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση υποχρεώνει τους κατασκευαστές να συμπεριλάβουν, από το Φεβρουάριο, το Brake Assist (Υποβοήθηση Πέδησης) στο στάνταρ εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους. Αυτό θα ισχύει για τις πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, ενώ από το 2015 θα είναι υποχρεωτικό και για τα βαρέα επαγγελματικά.
Το Brake Assist είναι ένα υποβοηθητικό σύστημα, που επεμβαίνει σε καταστάσεις επείγοντος φρεναρίσματος. Όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου απότομα, τότε το Σύστημα «αντιλαμβάνεται» την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και άμεσα αυξάνει τη δύναμη της πέδησης, μειώνοντας κατά συνέπεια την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
Σύμφωνα με μελέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εάν όλα τα αυτοκίνητα είχαν Brake Assist, τότε σχεδόν 1.100 ατυχήματα με πεζούς το χρόνο θα μπορούσαν να αποτραπούν.
Επίσης, υπολογίζεται ότι σχεδόν στις μισές περιπτώσεις των συγκρούσεων με προπορευόμενο όχημα, ο οδηγός δεν χρησιμοποίησε την πλήρη ισχύ των φρένων του οχήματος του, με αποτέλεσμα να μην αποφύγει τη σύγκρουση, κάτι που ίσως να είχε αποτραπεί και σίγουρα θα είχε επιφέρει μικρότερες επιπτώσεις εάν υπήρχε το Brake Assist.

Φώτα ημέρας για όλα τα αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καθιερώνει τα εμπρόσθια φώτα ημέρας για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το Φεβρουάριο και ύστερα. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας και έχει ήδη εφαρμοστεί εδώ και χρόνια στις Σκανδιναβικές χώρες, από τη στιγμή που έρευνες έχουν αποδείξει την συμβολή των φώτων ημέρας στη μείωση των οδικών ατυχημάτων. Ήδη πάντως και από το 2009, υπάρχουν αρκετές εταιρείες που προσφέρουν φώτα ημέρας στο στάνταρ εξοπλισμό των μοντέλων τους.
Τα φώτα ημέρας ενεργοποιούνται αυτόματα μόλις ο κινητήρας του οχήματος τεθεί σε λειτουργία και φροντίζουν έτσι, ώστε το αυτοκίνητο να γίνεται αντιληπτό όταν κινείται, ειδικά σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας. Υπάρχουν αρκετοί τύποι λαμπτήρων που μπορούν να τοποθετηθούν από απλές λάμπες μέχρι συστοιχίες φώτων LED. Οι τελευταίες προτιμώνται όλο και περισσότερο από τους κατασκευαστές αφού δίνουν λύση στο πρόβλημα της – μικρής – αύξησης της κατανάλωσης, λόγω της επιπλέον ενέργειας που απαιτεί η συνεχής τους χρήση. Επίσης, απαιτούν και πιο αραιά διαστήματα αλλαγής, μειώνοντας έτσι το τελικό κόστος για τον ιδιοκτήτη.

Πηγή: Εφημερίδα GO

_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
 
Τι αλλάζει από το 2011 στην βιομηχανία αυτοκινήτων;
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Club Fiat Hellas the only Fiat Club in Greece :: ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ :: Εκτός Θέματος-
Jump to: