ClubFiat.grHomeFAQRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
ClubFiat Hellas on Facebook
FaceBook Icon
FiatRacingTeam.gr


Share | 
 

 Hellenic Motor Museum - Athenian Capitol. Το ελληνικό μουσείο αυτοκινήτου, βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Hellenic Motor Museum - Athenian Capitol. Το ελληνικό μουσείο αυτοκινήτου, βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας   Mon Jan 31, 2011 4:44 pm

Μαρτιος 2008
...το παρελθόν!





http://www.epistimonikomarketing.gr/article_show.php?article_id=1855

Ιανουάριος 2011
...το παρών!

Ένα διαφορετικό μουσείο ετοιμάζεται να υποδεχθεί το μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 η Αθήνα. Πρόκειται για το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, που θα στεγάζεται στο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο Athenian Capitol (3η Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού) του Ομίλου Χαραγκιώνη, και το οποίο θα φιλοξενεί, σε πρώτη φάση, 111 οχήματα που καλύπτουν χρονικά μια περίοδο ενός αιώνα.
Το αρχαιότερο αυτοκίνητο που ανήκει στο Μουσείο, όλα τα εκθέματα του οποίου προέρχονται από την συλλογή του προέδρου του Ομίλου Χαραγκιώνη, Θεόδωρου Χαραγκιώνη, είναι μια ουγγρική πυροσβεστική αντλία του 1895 και το νεότερο είναι μια MERCEDES 450SL του 1980.
«Η ιδέα για τη δημιουργία του Μουσείου είναι να ενημερωθούν οι Έλληνες σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη του πιο αγαπημένου αντικειμένου που παρήγαγε η βιομηχανική επανάσταση. Να δουν οι ξένοι τι μπορούμε πραγματικά να κάνουμε στην Ελλάδα και να υπάρξει ουσιαστική συμβολή στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσα από ειδικά διαμορφωμένους και εξοπλισμένους χώρους αλλά και διαλέξεις στο auditorium του Μουσείου» αναφέρει ο κ. Χαραγκιώνης.
«Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου προέκυψε από αγάπη για το αυτοκίνητο και περίσσεια ενέργειας. Έχοντας διακόψει την εμπλοκή μου στους αγώνες στο τέλος του 1977, άρχισα να ασχολούμαι με τη συλλογή και αποκατάσταση παλαιών αυτοκινήτων. Στην αρχή 'μάζεψα' τα παιδικά μου όνειρα, περί τα 20 μοντέλα. Κατόπιν, το '90 τα διπλασίασα αγοράζοντας από την Ελλάδα μια ολόκληρη συλλογή, οπότε σκέφτηκα ότι πρέπει πια να κάνω κάτι μεγάλο με τα αυτοκίνητα: Ένα Μουσείο» επισημαίνει.
Η συλλογή του Θεόδωρου Χαραγκιώνη αριθμεί σήμερα 292 αυτοκίνητα. Σε πρώτη φάση θα εκτεθούν στο Μουσείο τα 111. Η συλλογή θα εναλλάσσεται και έτσι κατά το δεύτερο χρόνο λειτουργίας του Μουσείου θα εκτεθούν τα επόμενα 100 - 120 αυτοκίνητα και το μεθεπόμενο έτος τα υπόλοιπα της συλλογής.
Παράλληλα θα γίνονται περιοδικές εκθέσεις - αφιερώματα όπως για παράδειγμα αφιέρωμα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, στα αυτοκίνητα που έχουν κερδίσει τίτλους σε αγώνες ή αφιέρωμα σε μια χώρα προέλευσης μέρους αυτοκινήτων της συλλογής π.χ. στα ιταλικά αυτοκίνητα ή ακόμα αφιέρωμα σε κάποια αυτοκινητοβιομηχανία π.χ. Ferrari.
Όσοι είχαν την ευκαιρία να παρευρεθούν στα εγκαίνια του εμπορικού κέντρου στα μέσα Δεκεμβρίου του 2010 είχαν τη ευκαιρία στο τελευταίο όροφο το Athenian Capitol να θαυμάσουν μερικά μόνον από τα λαμπερά έκθεμα του Ελληνικού Μουσείου.
Στο Μουσείο θα εκτίθεται μεταξύ άλλων η Mercedes 300 SL Gullwing του Πωλ Νιούμαν, η Chrysler Ιmperial κατασκευής 1959 που ανήκε στον Ρόμπερτ Πλαντ, μέλος του φημισμένου αμερικανικού ροκ συγκροτήματος Led Ζeppelin, η Lancia Αurelia κατασκευής 1953, προσωπικό αυτοκίνητο του Λορέντζο Μπαντίνι (διάσημου οδηγού της Formula 1), η Cadillac Seville Gucci του 1979, με σαλόνι ειδικά σχεδιασμένο από τον Οίκο Gucci, η Chevrolet Corvette Stingray, η γνωστή «στρίγγλα» με την οποία ο αείμνηστος Τζόνι Πεσμαζόγλου κέρδισε πολλά ελληνικά πρωταθλήματα και αποτελεί ευγενική προσφορά της οικογένειάς του, καθώς και αυτοκίνητα που ανήκαν σε δούκες (π.χ η Αston Martin Lagonda που ανήκε στο Δούκα του Westminster), βαρόνους και μέλη της Βουλής των Λόρδων.
Πρόγραμμα οδικής ασφάλειας για τα παιδιά
Στις καθημερινές λειτουργίες του μουσείου περιλαμβάνεται και ένα πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας για μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ανάλογα με την ηλικία τους, τα παιδιά θα μπορούν να ακολουθήσουν διαφορετικά προγράμματα.
Από 8 έως 12 ετών θα χρησιμοποιούν τον προσομοιωτή ποδηλάτου, στον οποίο «οδηγώντας» μια συγκεκριμένη διαδρομή με επιλεγμένες καταστάσεις και κυκλοφοριακές συνθήκες, θα μπορούν να δουν, και κυρίως, να μάθουν το σωστό από το λάθος. Από 13 έως 18 ετών, τα παιδιά θα «οδηγούν» προσομοιωτές - αυτοκίνητα, στα οποία μέσω διαδρομών σχεδιασμένων ανάλογα, θα αντιμετωπίζουν συνθήκες βροχής, χιονιού, πάγου, ανέμου αλλά και απλές καθημερινές καταστάσεις, τις οποίες θα συναντήσουν λίγο αργότερα στη ζωή τους.
Στο Μουσείο θα υπάρχει και προσομοιωτής Formula 1. Στους χώρους του μουσείου υπάρχει κι ένα αμφιθέατρο 200 θέσεων, το οποίο θα λειτουργεί ως χώρος συνεδρίων, παρουσιάσεων και εκπαίδευσης, ενώ το βράδυ θα μετατρέπεται σε κινηματογραφική αίθουσα.
Στο Μουσείο θα λειτουργεί και πωλητήριο, το Museum Store. Κοινό όλων των ηλικιών θα έχει τη δυνατότητα μέσα από τα προϊόντα του Μουσείου, να «γευθεί» μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου στον ελλαδικό χώρο και όχι μόνο. Επίσης, συλλεκτικά αντικείμενα, όπως παλιές γκραβούρες ή σύγχρονα DVD, θα μεταφέρουν στους λάτρεις της αυτοκίνησης εικόνες από αγώνες και αυτοκίνητα του παρελθόντος. Ο επισκέπτης θα μπορεί επίσης να αποκτήσει μινιατούρες σε διάφορες κλίμακες μοντέλων που εκτίθενται ή όχι στο μουσείο, καθώς επίσης και αντικείμενα καθημερινής χρήσης.

Από 23 Δεκεμβρίου είναι ανοιχτό το μουσείο αυτοκινήτου, όπου θα εκτίθονται (σταδιακά) 270 αυτοκίνητα ιδιοκτησίας του ιδρύματος Θ. Χαραγκιώνη. Σύμφωνα με τον Όμιλο, το Athenian Capitol θα δέχεται 3,6 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, ενώ το μουσείο αυτοκινήτου 500.000 άτομα.
Συγχαρητήρια (για τη συλλογή των 270 αυτοκινήτων) και καλές δουλειές για το εμπορικό κέντρο και το μουσείο.

http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=3&art_id=12356

http://www.protothema.gr/car-and-speed/market/article/?aid=96632

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η διεύθυνση του Athenian Capitol είναι Ιουλιανού και Γ’ Σεπτεμβρίου, απέναντι από το Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών.

http://www.charagionis.com/gr


Ferrari Store: http://www.charagionis.com/gr/activities_retail_ferrari.htm



_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Re: Hellenic Motor Museum - Athenian Capitol. Το ελληνικό μουσείο αυτοκινήτου, βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας   Sun Aug 21, 2011 2:36 pm

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Τα αυτοκίνητα κυριαρχούσαν στα ενδιαφέροντά μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Εκείνα του πατέρα μου, έδωσαν διέξοδο στις πρώτες οδηγικές μου ανησυχίες, όχι πάντα με την έγκρισή του. Το 1977 με την γέννηση του πρώτου μου παιδιού αποφάσισα ότι ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος συμμετοχής μου σε αγώνες, οπότε στράφηκα στη συλλογή παλαιών αυτοκινήτων.
Κύριο κριτήριο για την επιλογή ήταν η πραγματοποίηση παιδικών μου ονείρων. Πράγματι, Maserati Mistral, Rolls Royce Wraith, δύο Jaguar τύπου Ε δύο Lancia Appia Zagato, δύο Austin Healey 3.000 και τρία Dino εκ των οποίων το ένα Ferrari, από τα πρώτα αυτοκίνητα της συλλογής, συμπεριλαμβάνονταν σε εκείνα που με είχαν αφήσει άφωνο, όταν τα είχα πρωτοδεί, κάποια μόνο σε φωτογραφίες.
Με τον αριθμό να αυξάνεται σταδιακά και με δυσκολία λόγω της «φτωχής» τότε Ελληνικής αγοράς, έφτασα στην αρχή της δεκαετίας του ’90 στα 25 αυτοκίνητα και ήδη με βασάνιζε το ερώτημα μήπως το παρακάνω. Πίστευα ότι ήδη ήταν πολλά για να «κάνω το κέφι μου», ενώ με τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο μου, κινδύνευα να γίνω σκλάβος της συλλογής, αντί να την απολαμβάνω. Από το δίλημμα με έβγαλε η πρόταση για αγορά μιας ολόκληρης συλλογής, που αριθμούσε 20 αυτοκίνητα.
Τότε ακριβώς συνελήφθη η ιδέα της δημιουργίας ενός Μουσείου Αυτοκινήτου για τρείς κυρίως λόγους:

Ο πρώτος έχει σχέση με την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των στόχων των Ελληνικών επιχειρήσεων με βάση τις εξαγωγές και τη σχεδόν μοναδική διέξοδο για μία οικονομία κυρίως υπηρεσιών, όπως η Ελληνική, που είναι ο τουρισμός. Πιστέυω ότι το «θεματικό πολιτιστικό» real estate σε συνδυασμό με εμπόριο και αναψυχή, μπορεί να εξελιχθεί σε ενεργό κύτταρο δράσης τόσο για τον τουρισμό όσο για το εμπορικό real estate.
Ο δεύτερος αφορά την εμπειρία από διεθνή συνέδρια και κυρίως μεταπτυχιακές σπουδές, όπου έχω διαπιστώσει ότι υπάρχει μεν σεβασμός στην ιστορία της χώρας, η εντύπωση όμως για τη σύγχρονη Ελλάδα δεν αντικατοπτρίζει τις ικανότητες και την ποιότητα του λαού. Θεωρώ λοιπόν ότι ο καθένας μας έχει υποχρέωση στο μέτρο των δυνατοτήτων του, να κάνει κάποιο μικρότερο ή μεγαλύτερο βήμα για τη βελτίωση της εικόνας της σύγχρονης Ελλάδας.
Ο τρίτος αφορά μια καθαρά κοινωνική άποψη. Πιστέυω ότι για την δημιουργία πλούτου, κάτω από υγιείς συνθήκες, απαιτείται βαθιά γνώση και επιμόρφωση, λαμπρές ιδέες, σκληρή εργασία, πρόσβαση σε κεφάλαια και διάθεση για ανάληψη επιχειρηματικού κινδύνου. Εάν τώρα ο καλύτερος επιχειρηματίας του κόσμου, βρεθεί ναυαγός σε ένα ερημονήσι, το μόνο που θα πετύχει περισσότερο, σε σχέση με έναν αδαή τεμπέλη, θα είναι κάπως καλύτεροι όροι διαβίωσης. Συνεπώς, για τη δημιουργία πλούτου απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη της κοινωνίας. Θεωρώ λοιπόν ότι οι επιχειρηματίες χρωστούν στην κοινωνία, κάτι περισσότερο από όσα πληρώνουν για φόρους.
Μετά τον πρώτο ενθουσιασμό από την σύλληψη της «ιδέας» ήρθε η τεχνοκρατική προσέγγιση, η οποία κατέδειξε ότι η πλειοψηφία των Μουσείων αυτοκινήτου, είναι ζημιογόνος, με μικρές εξαιρέσεις, κυρίως τα εταιρικά μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, κατά κανόνα Γερμανικών. Διαπίστωσα επίσης την απουσία μουσείων αυτοκινήτου από τα κεντρικά σημεία μεγάλων πόλεων, κυρίως εξ’ αιτίας της υψηλής αξίας της γης, γεγονός όμως που τους στερεί σταδιακά επισκεψιμότητα.
Θεώρησα ότι η εξειδίκευση στο Real Estate θα με βοηθούσε στον εντοπισμό του κατάλληλου χώρου στο κέντρο της Αθήνας, πλαισιωμένου με χρήσεις εμπορίου & αναψυχής, που θα έκανε το «όραμα» να φύγει από την σφαίρα της φαντασίας, να υλοποιηθεί και το κυριότερο να είναι μακροχρόνια βιώσιμο. Έπρεπε δηλαδή, να έχει τέτοιο μέγεθος ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει μία κρίσιμη μάζα 70 τουλάχιστον οχημάτων, να βρίσκεται, σε περιοχή που προυπάρχει εστία πολιτισμού, να εξυπηρετείται από συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς, να έχει τη δυνατότητα δημιουργίας πάρκινγκ και η γη να μην ειναι ιδιαίτερα ακριβή.
Η πρώτη μου αίσθηση είναι ότι αναζητούσα κάτι σχεδόν ανέφικτο, αφού κάθε μεγάλο κεντρικό οικόπεδο της Αθήνας είναι δεσμευμένο από κάποια δημόσια αρχή. Έτσι επικεντρώθηκα στη συγκέντρωση πολλών μικρών γειτονικών οικοπέδων στην αρχή στην περιοχή της Πλάκας, ανάμεσα στους δύο πιο εμπορικούς της δρόμους, την Αδριανού και την Πανδρόσου. Καθυστερήσεις στην αδειοδότηση με οδήγησαν να στραφώ στην περιοχή μεταξύ Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του σταθμού Μετρό «Βικτώρια». Η διαδικασία συγκέντρωσης της γης που άρχισε το 1999 και διήρκεσε μία ολόκληρη δεκαετία, συμπληρώθηκε και με τμήματα κτιρίων, που αποκτήθηκαν ενώ η κατασκευή ήταν ήδη σε εξέλιξη.
Με συνολική δομημένη επιφάνεια σήμερα 30.000 τ.μ από τα οποία το 50% είναι parking και χώροι υποστήριξης, οι κυρίως χώροι του μουσείου, που ξεπερνούν τα 5.000 τ.μ , εκτός από εκθεσιακό χώρο για 111 οχήματα, περιλαμβάνουν ένα σύγχρονο αμφιθέατρο με εκθεσιακό χώρο στο φουαγιέ, προσομοιωτές και ειδική αίθουσα για εκπαίδευση παιδιών σε θέματα οδικής ασφάλειας αλλά και νέων σε αγωνιστική οδήγηση, χώρο εκδηλώσεων, café και πωλητήριο. Σημειώνεται εδώ ότι 72 εκθέματα της ιστορίας των οχημάτων μέσα από την ιστορία των τροχών έχουν κατανεμηθεί στη σπειροειδή ράμπα από το ισόγειο μέχρι τον 4ο όροφο και είναι προσβάσιμα χωρίς εισιτήριο.
Με τη συλλογή να πλησιάζει σήμερα τα 300 αυτοκίνητα, δίνεται η δυνατότητα συνεχούς ανανέωσης, όχι μόνο με θεματικές εκθέσεις, αλλά και με την αντικατάσταση του συνόλου των εκθεμάτων, όπως προγραμματίζεται ήδη να γίνει με αγωνιστικά αυτοκίνητα, σε μια περίπου διετία από το πρώτο άνοιγμα του μουσείου.
Σχετικά με την προσωπική μου απασχόληση όπου η εργασία απορροφά 80 ώρες τουλάχιστον την εβδομάδα, είχα να λύσω μια περίπλοκη εξίσωση, να ελαχιστοποιήσω δηλαδή οποιαδήποτε «μη παραγωγική» δραστηριότητα ώστε να χωρέσει στο 24ωρο τόσο η εργασία μου, όσο η χρονοβόρα ενασχόληση με την προετοιμασία του μουσείου. Οφείλω να ομολογήσω στο σημείο αυτό, ότι εκτιμώ πραγματικά κυρίως την γυναίκα μου, Γιάννα, αλλά και τα παιδιά μου για την ανοχή που έδειξαν στο λιγοστό χρόνο που τους αφιέρωνα όλα αυτά τα χρόνια. Χωρίς την υποστήριξη της Γιάννας που έφυγε πρόωρα από τη ζωή μόλις τρεις μήνες μετά το άνοιγμα του Μουσείου και δεν διεκδίκησε ούτε στο ελάχιστο κάτι από το χρόνο, τους χώρους και τις επενδύσεις για τη συλλογή, το όραμα δεν θα μπορούσε να γίνει ποτέ πραγματικότητα.
Από την άλλη πλευρά, ένα μουσείο αυτοκινήτου είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από μια απλή συλλογή και απαιτεί ευρύτατη αναζήτηση παλαιών αρχείων, ιστορικών στοιχείων, σπάνιων αλλά και σύγχρονων βιβλίων και αναζήτηση σέ όλη την υφήλιο ή ανακατασκευή ανταλλακτικών για αποκατάσταση γνησιότητας κ.τ.λ. Ευχαριστώ λοιπόν τους συνεργάτες μου, υπό τον Ανδρέα Βρεττό, που με βοήθησαν στο σύνθετο αυτό έργο, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία πριν από το άνοιγμα.
Σε αναμονή της υποδοχής που θα κάνει η κοινωνία στο μουσείο, θα θεωρήσω ότι πέτυχε το εγχείρημα, εάν οι Έλληνες αισθανθούν υπερήφανοι για το νέο τους απόκτημα και οι ξένοι εκπλαγούν, που θα δουν κάτι που δεν φανταζόντουσαν ότι θα δημιουργηθεί στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που δεν έχει παράδοση στην αυτοκινητοβιομηχανία.


Θεόδωρος Ν. Χαραγκιώνης
Ιδρυτής Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου

Πηγή: http://www.hellenicmotormuseum.gr

_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
 
Hellenic Motor Museum - Athenian Capitol. Το ελληνικό μουσείο αυτοκινήτου, βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Club Fiat Hellas the only Fiat Club in Greece :: ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ :: Εκτός Θέματος-
Jump to: