ClubFiat.grHomeFAQRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
ClubFiat Hellas on Facebook
FaceBook Icon
FiatRacingTeam.gr


Share | 
 

 Ferrari F150 [2011 Formula 1]

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Ferrari F150 [2011 Formula 1]    Fri Jan 28, 2011 11:02 pm






Η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι ξεχωριστή για τη Ferrari, αφού θέλει να συνδυάσει την επέτειο των 150 χρόνων από την ανεξαρτησία της Ιταλίας με την κατάκτηση του πρωταθλήματος.
Στην πίσω αεροτομή του νέου μονοθέσιου θα υπάρχει η σημαία της Ιταλίας, ενώ αρκετές είναι οι φιαφορές που υπάρχουν καθώς από την ομοσπονδία απαγορεύτηκε η χρήση του Kers και του F-duct.
Η Ferrari μπήκε στον χορό των παρουσιάσεων νέων μονοθεσίων για το επερχόμενο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Φόρμουλα. Σε μία ιδιαίτερη απλή τελετή στο Μαρανέλο η F150 είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας.
Με αυτό το μονοθέσιο που πήρε το όνομά του από την 150η επέτειο ενοποίησης της Ιταλίας, η Ferrari ευελπιστεί να επιστρέψει στην κορυφή καθώς πέρυσι έχασε και τους δύο τίτλους.
Η σχεδίαση της F150, η οποία διαδέχεται την F10, είναι εφάμιλλη με τους νέους αγωνιστικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από εφέτος. Σημαντικότεροι είναι η απαγόρευση των διπλών διαχυτών και του f-duct. Ετσι, ο οδηγός δεν θα έχει τη δυνατότητα πια να αλλάξει την αεροδυναμική ρύθμιση του μονοθεσίου.
Επιπλέον, δεν θα υπάρχουν τα ανοίγματα στο εμπρός μέρος του πατώματος ενώ αντιθέτως, εισάγεται η χρήση ενός υδραυλικά ελεγχόμενου κινούμενου πίσω πτερυγίου. Παράλληλα, επανέρχεται το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), γεγονός που επιφέρει αλλαγές στο σχεδιασμό και το βάρος των μονοθεσίων.
Εξωτερικά, το ρύγχος της F150 φαίνεται ψηλότερο από την πρόγονό της F10, με τα ανοίγματα των εισαγωγών αέρα στους πλαϊνούς αεραγωγούς να έχουν μειωθεί σε ό,τι αφορά στο μέγεθος. Η κίνηση αυτή σε συνδυασμό με τη χρήση του KERS και την ύπαρξη νέων αγωγών εξόδου του αέρα, είχαν ως αποτέλεσμα να κατασκευαστεί ένα νέο σύστημα ψύξης. Νέο είναι και το σύστημα πέδησης του μονοθεσίου που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Brembo.
Με αφορμή τις αλλαγές στο μπροστινό μέρος του σασί, έχει ανασχεδιαστεί πλήρως η πίσω ανάρτηση ενώ η εμπρός έχει υποστεί μερικές αλλαγές. Αντιθέτως, το σχέδιο των εξατμίσεων είναι περίπου ίδιο με αυτό που εφήρμοσε η ιταλική ομάδα στο δεύτερο μισό της περυσινής χρονιάς.
Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, δεν υπήρξαν σημαντικές τροποποιήσεις. Κύριο μέλημα των μηχανικών της Scuderia ήταν η αξιοπιστία και πολύ δε σημαντικότερο η μείωση του κόστους.
Η νέα F150 αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμές της στην πίστα, μαζί με τα μονοθέσια των άλλων ομάδων, στη Βαλένθια της Ισπανίας, την επόμενη εβδομάδα. Όπως αναφέρουν στελέχη της Ferrari, στις δοκιμές το μονοθέσιο δε θα φέρει το πλήρες αεροδυναμικό πακέτο καθώς η ιταλική ομάδα θέλει να παρακολουθήσει τις μηχανικές αλλαγές , αλλά και τον καλύτερο τρόπο κατανόησης των ελαστικών της Pirelli.
Η γνωστή εταιρεία πλέον θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, γεγονός που απασχολεί όλες τις ομάδες. Πόσο μάλλον όταν έχουν δοκιμάσει μόνο για δύο ημέρες (μέσα στον Νοέμβριο) τα νέα ελαστικά. Επομένως οι δεκαπέντε ημέρες των δοκιμών πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος θα είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων.
Από την πλευρά της η ομάδα της Ferrari δείχνει αποφασιμένη ότι με την F150 και τους δύο της πιλότους, Φελίπε Μάσα � Φερνάντο Αλόνσο θα καταφέρει φέτος να διεκδικήσει και τους δύο τίτλους.

Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Άλντο Κόστα, δήλωσε: "Εξαιτίας των νέων τεχνικών το μονοθέσιο θα έπρεπε να προσαρμοστεί στις νέες ιδέες. Ξεκινήσαμε από το μηδέν όσον αφορά το πίσω μέρος του μονοθεσίου, λόγω της απαγόρευσης των διαχύτων και του F- duct, αυτό ίσως να αποτελούν τις κυριότερες προκλήσεις".
Από την πλευρά του, το μεγάλο "κεφάλι" της ομάδας, Στέφανο Ντομενικάλι σχολίασε: "Στόχος μας είναι ο Παγκόσμιος τίτλος, ξέρουμε ότι δεν είναι εύκολο, αλλά θα προσπαθήσουμε να τα καταφέρουμε. Υπάρχουν πολλές καλές ομάδες και δεν υποτιμάμε καμία από αυτές".
Ο Αλόνσο, ο οποίος έφτασε ένα βήμα από την κατάκτηση του τίτλου είπε: "Είμαι πολύ ενθουσιασμένος. Το 2010 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμένα, η πρώτη χρονιά με τη Ferrari, μια υπέροχη ομάδα και ένα πολύ καλό περιβάλλον, με πολύ πάθος για έναν πιλότο. Το νέο μονοθέσιο είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, πολλών μηνών.
Αδιαμφισβήτητα τώρα ξέρω την ομάδα καλύτερα τώρα, ξέρω τα ονόματα των μηχανικών γιατί πέρυσι δεν μου ήταν τόσο εύκολο να ενσωματωθώ από την αρχή. Τώρα είναι πιο εύκολο να προσαρμοστώ στο νέο μονοθέσιο και νομίζω πως θα είναι τόσο ανταγωνιστικό, όσο όμορφο φαίνεται".

Ο Νικόλας Τομπάζης εξηγεί τις αλλαγές της Ferrari F150


H νέα Ferrari F150 θα αποκτήσει πολλές ακόμη αεροδυναμικές καινοτομίες μέχρι το πρώτο Grand Prix του 2011, σύμφωνα με τον Έλληνα κορυφαίο αεροδυναμιστή
Η νέα Ferrari F150, το 57ο μονοθέσιο της Scuderia για τη Formula 1 που παρουσιάστηκε σήμερα στο Maranello, έχει αρκετές καινοτομίες και θα αποκτήσει ακόμα περισσότερες μέχρι τον πρώτο αγώνα του 2011 στο Μπαχρέιν (13/03) είπε ο Επικεφαλής Σχεδιαστής του μονοθεσίου, Νικόλας Τομπάζης.
Σύμφωνα με τη Ferrari, η F150 σπάει κάθε δεσμό με το παρελθόν – κυρίως στον αεροδυναμικό τομέα, λόγω της αλλαγής των φετινών κανονισμών (απαγόρευση διαχύτη πολλαπλών επιπέδων, υδραυλικά ελεγχόμενη κινούμενη πίσω πτέρυγα και επιστροφή του KERS) αλλά και των ιδεών που είχαν οι σχεδιαστές του μονοθεσίου.
Επιπλέον, η Scuderia λέει ότι έχει κάνει πολύ διαφορετικές επιλογές στο σχεδιασμό σε σχέση με το 2009, που είχε χρησιμοποιήσει ξανά το σύστημα KERS. Για παράδειγμα, το δοχείο καυσίμων έχει διαφορετικές διαστάσεις και το σύστημα πέδησης έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, σε συνεργασία με τη Brembo.
Το ρύχγος της νέας Ferrari F150 βρίσκεται σε μεγαλύτερο ύψος από εκείνο της περσινής F10, οι εισαγωγές αέρα στους πλευρικούς αεραγωγούς είναι μικρότερες (κι ως αποτέλεσμα έχει αλλάξει όλος ο σχεδιασμός του συστήματος ψύξης), ενώ έχει τροποποιηθεί αρκετά και ο σχεδιασμός του καλύμματος του κινητήρα και των αεροδυναμικών στοιχείων πάνω από το κράνος του οδηγού.
Ο Νικόλας Τομπάζης εξηγεί: "Εργαστήκαμε πάνω σε διαφορετικές καινοτομίες για το νέο αυτοκίνητο - ορισμένες είναι δικές μας ορισμένες είναι της F1 γενικώς. Η πίσω ανάρτηση είναι αληθινά πρωτοποριακή, όπως και το σύστημα της πίσω πτέρυγας. Αλλά υπάρχουν κι άλλες ιδέες για το αεροδυναμικό σύνολο που θα χρησιμοποιήσουμε στον πρώτο αγώνα, οι οποίες δεν βρίσκονται ακόμη στο μονοθέσιο – για παράδειγμα κάποιες ιδέες για την πίσω πτέρυγα και τις εξατμίσεις.
Θα ήταν καλό να είχαμε λίγη περισσότερη ελεύθερία [από τους κανονισμούς] και λίγο χρόνο ακόμα. Οι κανονισμοί γίνονται όλο και πιο περιοριστικοί, αλλά υπάρχει λόγος για αυτό. Διαφορετικά η απόδοση των μονοθεσίων θα ήταν υπερβολικά ψηλά, όπως ίσως και το κόστος. Θα ήταν καλό να είχαμε περισσότερο χρόνο μεταξύ κάθε χρονιάς, για να μην κάναμε ορισμένα πράγματα βιαστικά στο μονοθέσιο".
Ο Έλληνας αεροδυναμιστής εκτιμά ότι η σχεδιαστική ομάδα του Maranello πέτυχε όλους τους στόχους της: "Έτσι πιστεύουμε. Θέσαμε πολύ αισιόδοξους στόχους για την αεροσήραγγα, για το βάρος του μονοθεσίου και για την απόδοση ορισμένων δευτερευόντων συστημάτων του. Με βάση την ανάλυση νομίζουμε ότι έχουμε πετύχει αυτούς τους στόχους. Ειδικά για το μονοθέσιο του πρώτου αγώνα.
Πάντως, οι κανονισμοί είναι νέοι και είναι αδύνατον να γνωρίζουμε που βρίσκονται οι αντίπαλοί μας. Είμαι βέβαιος ότι έθεσαν και εκείνοι ορισμένους αισιόδοξους στόχους. Είμαι σίγουρος για όσα κάναμε, αλλά πριν τον πρώτο αγώνα είναι δύσκολο να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση".
Όπως υποστηρίζει η Ferrari, το αεροδυναμικό σύνολο προς στιγμήν δεν περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές του Μπαχρέιν, διότι η ομάδα θέλει στις δοκιμές του Φεβρουαρίου να κατανοήσει τις μηχανικές αλλαγές και, κυρίως, τον τρόπο βέλτιστης χρήσης των νέων ελαστικών της Pirelli. Η αεροδυναμική εξέλιξη θα συνεχίζεται στην αεροσήραγγα του Maranello.
Σχετικά με τον κινητήρα της Ferrari F150, η ομάδα εξηγεί ότι εργάστηκε για τη βελτίωση της αξιοπιστίας και της μείωσης του κόστους στο περιθώριο που επιτρέπεται από τον κανονισμό απαγόρευσης κάθε εξέλιξης και βελτίωσης της απόδοσης των κινητήρων της Formula 1.
Όσο για το σύστημα KERS, η Ferrari έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα διότι το χρησιμοποίησε σε όλη τη διάρκεια του 2009, ενώ αντίθετα οι Red Bull και Mercedes δεν το τοποθέτησαν ποτέ στα μονοθέσιά τους. Έτσι η Scuderia έχει τώρα περισσότερα δεδομένα σχετικά με την τοποθέτηση του KERS, την κατανομή βάρους κ.λπ.





















_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com


Last edited by elaborus on Fri Apr 22, 2011 10:56 pm; edited 7 times in total
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Re: Ferrari F150 [2011 Formula 1]    Fri Jan 28, 2011 11:21 pm

φωτογραφίες και video από την παρουσίαση της FI50 που έγινε σήμερα...





































_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Re: Ferrari F150 [2011 Formula 1]    Tue Feb 01, 2011 9:15 am






_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
VeRDe
Ενεργό μέλος
Ενεργό μέλος


Τόπος : Πάτρα
Ηλικία : 27
Αριθμός μηνυμάτων : 1079
Ημερομηνία εγγραφής : 2010-04-09

PostSubject: Re: Ferrari F150 [2011 Formula 1]    Fri Feb 11, 2011 8:49 am

Έπειτα από αίτημα της Ford μέσω νομικής οδού η Ferrari αναγκάζεται να αλλάξει το όνομα του φετινού της μονοθεσίου από F150 σε F150th Italia.

Η Ferrari προχώρησε στην αλλαγή της επίσημης ονομασίας του φετινού μονοθεσίου της σε "F150th Italia", ύστερα από την απειλή της Ford ότι θα κινηθεί νομικά εναντίον της, εφόσον επιμείνει να χρησιμοποιεί το "F150". Η ιταλική ομάδα της F1 επέλεξε το όνομα F150 για το μονοθέσιό της, προκειμένου να τιμήσει την επέτειο των 150 χρόνων από την ενοποίηση της Ιταλίας.Ωστόσο, F-150 λέγεται και ένα μοντέλο πικ-απ αυτοκινήτου της Ford στην αγορά των ΗΠΑ, μια σύμπτωση που προκάλεσε την αντίδραση του αμερικανικού κατασκευαστή, ο οποίος κατηγόρησε την Scuderia ότι επιχείρησε να εκμεταλλευτεί ένα σήμα-κατατεθέν που ανήκει σε αυτόν.Η Ferrari αρνήθηκε πως ισχύει κάτι τέτοιο, ωστόσο για να αποφύγει μια ενδεχόμενη δικαστική διαμάχη, δήλωσε πως θα χρησιμοποιεί την ονομασία "F150th Italia" από εδώ και πέρα.Σε ανακοίνωσή της, η ομάδα του Μαρανέλο αναφέρει τα εξής: "Ο τίτλος F150 (που αποτελεί μία συνοπτική εκδοχή του ολοκληρωμένου ονόματος, το οποίο είναι F150th Italia) δεν χρησιμοποιήθηκε ούτε θα χρησιμοποιηθεί ως όνομα ενός εμπορικά διαθέσιμου προϊόντος, καθώς δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να υπάρξει μαζική παραγωγή μονοθεσίων."Στην πραγματικότητα, τα ονόματα της Scuderia αντιπροσώπευαν πάντα τη νομενκλατούρα των πρότζεκτ αγωνιστικών αυτοκινήτων και σχετίζονται με μια τεχνική βάση σε χρονολογική σειρά ή με εξαιρετικά γεγονότα. Φέτος πάρθηκε η απόφαση να αφιερωθεί το μονοθέσιο σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός, την 150η επέτειο της ενοποίησης της Ιταλίας, ένα γεγονός τόσο μεγάλης σημασίας που η ιταλική κυβέρνηση έχει κηρύξει, για φέτος μόνο, εθνική αργία."Για αυτούς τους λόγους, η Ferrari πιστεύει ότι δεν μπορεί να υπάρξει σύγχυση μεταξύ του μονοθέσίου της για το επερχόμενο πρωτάθλημα F1 και οποιουδήποτε εμπορικά διαθέσιμου οχήματος, και άρα είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει τη στάση της Ford στο ζήτημα."Παρόλα αυτά, και για να αποδείξει έμπρακτα ότι δρα με καλή πρόθεση και με εντελώς σωστό τρόπο, η Ferrari αποφάσισε να αντικαταστήσει σε όλους τους τομείς των επιχειρήσεών της την συνοπτική εκδοχή με την πλήρη, την Ferrari F150th Italia".
Back to top Go down
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Re: Ferrari F150 [2011 Formula 1]    Sun Feb 20, 2011 4:26 am

...το επισημο Δελτιο Τυπου της Ferrari...ακολουθουν στο link και καποιες φωτο απο το αμερικανικο pick-up της Ford

Ferrari Press Release

The name of the new Ferrari Formula 1 car

Maranello, 10th February

On the subject of the name of the new Ferrari Formula 1 car, the Maranello company wishes to point out that it has sent a letter of reply to Ford, underlining the fact that the F150 designation (used as the abbreviated version of the complete name, which is Ferrari F150th Italia) never has, nor ever will be used as the name of a commercially available product – indeed there will definitely not be a production run of single-seaters. In fact, it has always been the case in the history of Scuderia names, that they represent the nomenclature of a racing car project and are linked to a chronological order with a technical basis, or in exceptional cases, to special occasions. This year, the decision was taken to dedicate the car name to a particularly significant event, the 150th anniversary of the Unification of Italy, an event of such great importance that the Italian government has declared, for this year only, a national holiday.
For these reasons, Ferrari believes that its own contender in the forthcoming F1 championship cannot be confused with other types of commercially available vehicle of any sort whatsoever, nor can it give the impression that there is a link to another brand of road-going vehicle. Therefore it is very difficult to understand Ford’s viewpoint on the matter.
Despite this and to further prove it is acting in good faith and that it operates in a completely correct manner, Ferrari has decided to ensure that in all areas of operation, the abbreviated version will be replaced at all times with the full version, Ferrari F150th Italia.


http://carscoop.blogspot.com/2011/02/ford-sues-ferrari-over-f150-formula-1.html

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ferrari F150



Κείμενο: Πόπη Παπαμιχαήλ

Η Ferrari είναι… ελληνική!



Νικόλαος Τομπάζης
Chief Designer της Ferrari

(Διευθυντής σχεδιασμού της Ferrari για τη Formula 1, με προϋπηρεσία στη McLaren.
Μηχανικός αεροναυπηγικής με πτυχίο από το Cambridge και διδακτορικό από το Imperial College London).

"Και αυτό δεν είναι ούτε δήλωση, ούτε φαντεζί τίτλος, ούτε καν ένα κουτό σύνθημα. Είναι ένα γεγονός αδιαμφισβήτητο. Το όπλο της Ferrari στην F1 σχεδιάζεται χρόνια τώρα από ελληνικό χέρι. Η ούγια του ιταλικού μονοθέσιου έχει ελληνική υπογραφή. Αυτή του Νικόλα Τομπάζη.
Αν ο Νικόλας ήταν Γάλλος, Γερμανός, Βρετανός – οτιδήποτε άλλο εκτός από Έλληνας- θα ήταν αυτή τη στιγμή εθνικός ήρωας στη χώρα του. Στην Ελλάδα όμως βάζω στοίχημα ότι αν γινόταν σε τελικό παιχνιδιού γνώσεων η ερώτηση: “Ποιας εθνικότητας είναι ο σχεδιαστής της Ferrari στη F1: α. Ιταλός, β. Εγγλέζος, γ. Έλληνας, δ. Άλλος». το πιθανότερο θα ήταν να μην ήξερε κανείς τη σωστή απάντηση. Όμως έτσι έχουν τα πράγματα. Στην Ελλάδα κυριαρχεί η μετριότητα και ότι ψηλώνει φροντίζουμε να το χαμηλώσουμε και να το θάβουμε.
Γνώρισα τον Νικόλα, όταν πήγα σαν απεσταλμένη των 4Τροχών στο Φιοράνο, για να δω τις δοκιμές της ιταλικής ομάδας ενόψει του Γκραν Πρι της Ίμολα ’97 και να μιλήσω με τον Έλληνα αεροδυναμιστή. Ο Νικόλας τότε εργαζόταν στο τμήμα αεροδυναμικής και ήταν ήδη βαρβάτο στέλεχος της ιταλικής ομάδας. Ήταν η εποχή που οι κόκκινοι είχαν πάρει σχεδόν όλο το δυναμικό της Benetton και έχτιζαν την ένδοξη εποχή του Schumacher.
Τον Νικόλα τον συμπάθησα από την πρώτη στιγμή που τον γνώρισα. Είναι ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων, ευγενής, σεμνός και ερωτευμένος με την F1. Του αρκούσε τότε να μπει σε μια αγωνιστική ομάδα και να «γυαλίζει το μονοθέσιο». Ο Νικόλας βέβαια κατάφερε όχι απλά να το γυαλίζει, όπως όταν ήθελε μικρός, αλλά να το σχεδιάζει και να κερδίζει με αυτό παγκόσμιους τίτλους και νίκες σε Γκραν Πρι. Ο πατέρας του – Αλέξανδρος- , φημισμένος αρχιτέκτονας με μοναδικά έργα εντός και εκτός Ελλάδας, είχε ίσως άλλα όνειρα για το γιο του- που είχε και έφεση στο σχέδιο. Ο Νικόλας όμως ήταν αποφασισμένος να δοκιμάσει την τύχη του στο μηχανοκίνητο σπορ και ειδικά στην F1. Αυτό που φαίνεται άπιαστο όνειρο για τον οποιοδήποτε, ο Νικόλας το έκανε πραγματικότητα, γιατί πίστευε και το ήθελε όσο τίποτα άλλο.
Σπούδαζε αεροναυπηγική στην Αγγλία όταν έστειλε ένα βιογραφικό απαντώντας σε μια αγγελία που διάβασε στο Autosport. Ζητούσαν κόσμο για το αεροδυναμικό τμήμα της Benetton F1. Όπως μου είπε ο Νικόλας: “Δεν είχα τίποτα να χάσω και ούτε πίστευα ότι θα μου απαντούσαν». Όχι όμως μόνο του απάντησαν, αλλά τον προσέλαβαν κιόλας. Εκεί με τον Ross Brawn στη στρατηγική της ομάδας και τον Schumacher στα πηδάλια του μονοθεσίου, ο Νικόλας πήρε μια πρώτη γεύση από χαρακτήρα παγκοσμίων πρωταθλητών. Από εκεί και πέρα τα πράγματα κύλησαν ήρεμα.
Όταν ο Todd πήρε τον Schumacher στη Ferrari, μαζί του ήρθαν και οι καλύτεροι της πρωταθλήτριας ομάδας της Benetton. Ο Ross Brawn δε ξέχασε τον ταλαντούχο Τομπάζη και ο Νικόλας μετακόμισε στην Ιταλία, ως υπεύθυνος πια του αεροδυναμικού τμήματος της αγωνιστικής ομάδας της F1. Στο Φιοράνο σχεδίαζε και εξέλισσε τα μονοθέσια, με τα οποία ο Γερμανός οδηγός κέρδιζε τον έναν τίτλο μετά τον άλλο και κατάρριπτε σχεδόν όλα τα ρεκόρ. Η καταξίωση του ήταν γεγονός.
Ο Νικόλας όμως δεν ήταν πάντα «κόκκινος», αφού πέρασε για ένα διάστημα από το αντίπαλο στρατόπεδο της Mc Laren. Τότε πίστεψα πως ήθελε να αλλάξει στρατόπεδο, για να αποκτήσει περισσότερες δικαιοδοσίες. Ωστόσο γύρισε στην Ιταλία πολύ σύντομα και ανέλαβε εξ ολοκλήρου το κόκκινο μονοθέσιο, κερδίζοντας δύο παγκόσμιους τίτλους: δύο κατασκευαστών και έναν οδηγών. Η Ελλάδα είναι πάντα στο μυαλό του Νικόλα και ονειρεύεται την δυναμική εμπλοκή της χώρας μας στο χώρο. Παλιά πίστευε ότι θα μπορούσε να φτιαχτεί μια ελληνική ομάδα που θα μπορούσε να πάρει μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα F1. Αν μας το είχε πει οποιοσδήποτε άλλος θα γελούσαμε σκεπτόμενοι «τι λέει αυτός τώρα. Αυτά δε γίνονται». Όμως όταν οραματίζεται ένας άνθρωπος που έχει κάνει τα αδύνατα δυνατά, τότε απλά τον ακούς προσεκτικά.
Όταν ο Νικόλας αρχίζει να μιλάει για τη δουλειά του, τα μάτια του γυαλίζουν. Τον συνάντησα ξανά πριν δύο χρόνια και είχε εκείνο το βλέμμα όταν μιλούσε για τη F1. Είναι αισιόδοξος για το μέλλον του μηχανοκίνητου σπορ και θεωρεί ότι η οικονομική κρίση δε θα βάλει κάτω την F1, γιατί έχει γερές βάσεις. Το άγχος του σε κάθε αγώνα κτυπάει κόκκινο και ησυχάζει μόνο όταν πέφτει η καρό σημαία. Η δουλειά του είναι διορθωτική κατά τη διάρκεια της σεζόν, αφού εργάζεται σκληρά ένα χρόνο πριν για το μονοθέσιο που εμείς βλέπουμε εντέλει να αγωνίζεται. Με άλλα λόγια ο Νικόλας ήδη έχει ξεκινήσει να φτιάχνει το μονοθέσιο του 2012. Ούτε όμως μου εξήγησε αν μπορεί να αλλάξει ριζικά ένα μονοθέσιο κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Οι τεχνικοί κανονισμοί ομολογεί ότι τον περιορίζουν όπως και όλους τους αεροδυναμιστές και τεχνικούς των ομάδων. Αυτό βέβαια συμβαίνει για δύο λόγους: Για να μην ανέβει πολύ ψηλά το κόστος και για να έχει κάποιο λόγο και ο οδηγός.
Ο Νικόλας υποστηρίζει ότι αν αφήσουν ελεύθερους τους κανονισμούς, οι τεχνικοί θα μπορούσαν να φτιάξουν ένα μονοθέσιο που θα κέρδιζε αγώνες με οδηγό τη θεία μου την Λωξάντρα. Σοκαριστήκατε; Ως ένα βαθμό όμως δεν ισχύει; Όποιος οδηγός έχει το γρηγορότερο μονοθέσιο κερδίζει αγώνες και πρωταθλήματα. Αυτό πια έχει αποδειχθεί περίτρανα. Το παιχνίδι επομένως παίζεται σε μικρές λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν άλλοτε με την ερμηνεία ενός κανονισμού (βλέπε Brawn team και διπλός διαχύτης) και άλλοτε με μια μικρή ανεπαίσθητη διαφορά σε κάποιο σημείο του μονοθεσίου. Αυτή είναι και η γοητεία της F1. Ότι από τη μια στιγμή στην άλλη μπορείς να γίνεις ήρωας ή και το απόλυτο τίποτα.
Το φετινό μονοθέσιο της Ferrari παρουσιάστηκε με τα χρώματα της ιταλικής σημαίας στην πίσω αεροτομή. Για μένα, και θα ήθελα να πιστεύω για όλους τους Έλληνες, η σημαία αυτή θα είναι σε κάθε αγώνα γαλανόλευκη, γιατί αν μη τι άλλο ο Νικόλας το έχει φτιάξει και αυτό το μονοθέσιο.
Σε άλλη χώρα τα ΜΜΕ θα είχαν καθημερινά είδηση τον Νικόλα. Θα ξέραμε τι χρώμα του αρέσει, τι φαγητό τρώει, πως περνάει τη μέρα του, τι ομάδα είναι και όλα αυτά τα χαζά που ξέρουμε για τον κάθε «τίποτα» αυτής της χώρας. Σε άλλη χώρα οι παρουσιαστές των εκπομπών θα παίζανε ξύλο για να παρουσιάσουν ένα αφιέρωμα ή μια συνέντευξη του Νικόλα. Αν τα πράγματα ήταν αλλιώς και κατανοούσαμε τι ακριβώς έχει καταφέρει θα βλέπαμε με άλλο μάτι το μηχανοκίνητο σπορ. Η F1 θα ήταν μέρος και της δικής μας κουλτούρας. Θα βλέπαμε μέλλον. Όμως έτσι έχουν τα πράγματα στην Ελλάδα. Κυριαρχεί η μετριότητα και ότι ψηλώνει φροντίζουμε να το κόψουμε και να το θάψουμε. Άρα και ο Νικόλας δε θα αποτελούσε εξαίρεση.



Δηλώσεις για το φετινό δημιούργημα του, την F150, έκανε ο Νίκος Τομπάζης

Ο σχεδιασμός της F150 ξεκίνησε με το που πάτησε στη πίστα το προηγούμενο μονοθέσιο. Αυτό συνέβη στα τέλη Ιανουαρίου του 2010. Συγκεντρώσαμε κάποιες βασικές ιδέες, αρχίσαμε να τις προσαρμόζουμε στους νέους κανονισμούς και το πως αυτοί θα επηρέαζαν τα βασικά μέρη του μονοθεσίου. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα πρόγραμμα για την αεροδυναμική σήραγγα ώστε να εξετάσουμε τις απαιτήσεις των νέων κανονισμών.
Αυτό το project είχε πολλές σημαντικές προκλήσεις, λόγω των αλλαγών των κανονισμών σε σχέση με πέρσι. Έπρεπε να επανεισάγουμε το KERS. Μάθαμε πολλά για αυτό το σύστημα πριν από δύο χρόνια. Τώρα όμως έχουμε νέο πακέτο, άρα δεν είναι πανομοιότυπη η τοποθέτηση του. Μία άλλη πρόκληση ήταν η κινούμενη πίσω πτέρυγα. Πρόκειται για μία από τις φετινές καινοτομίες στη Formula 1.
Έπρεπε να σχεδιάσουμε μία πτέρυγα που να μην επηρεάζει την απόδοση όταν έχει τη φυσιολογική της κλίση αλλά να μας παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερη ταχύτητα στις ευθείες, όταν θα τη χρησιμοποιούμε στις κατατακτήριες δοκιμές ή στην προσπάθεια προσπεράσματος. Αυτός ο τομέας ήταν πολύ σημαντικός. Μία 3η πρόκληση αποτέλεσαν τα νέα ελαστικά. Όταν αλλάζουν τα ελαστικά, αναγκαστικά αλλάζουν και πολλά στο μονοθέσιο σε ότι αφορά την κατανομή βάρους, τις εμπρός και πίσω αναρτήσεις καθώς και κάποια αεροδυναμικά στοιχεία. Μια και τα ελαστικά της Pirelli είναι καινούρια, έχουμε πολλή δουλειά.
Φέτος λόγω της απαγόρευσης του διαχύτη διπλού επιπέδου, η αεροδυναμική απόδοση είναι ακόμα πιο σημαντική, αφού πρέπει να καλύψουμε τα οφέλη που χάνουμε μη έχοντας τον. Δουλέψαμε πάνω σε διάφορες καινοτομίες: κάποιες λύσεις νέες για εμάς και κάποιες νέες για τη Formula 1 γενικότερα. Η πίσω ανάρτηση είναι πραγματικά πρωτοποριακή, όπως άλλωστε και το σύστημα που χρησιμοποιούμε στην πίσω πτέρυγα. Υπάρχουν όμως κι άλλα νέα στοιχεία που θα εισάγουμε ενόψει του πρώτου αγώνα (όταν έγινε η συνέντευξη δεν είχε ακόμα ξεκινήσει το πρωτάθλημα) και που ακόμα δεν έχουν ενσωματωθεί στο μονοθέσιο. Όπως για παράδειγμα, κάποιες ιδέες που έχουμε για την πίσω πτέρυγα και τις εξατμίσεις.
Θέσαμε κάποιους στόχους που θεωρούμε πολύ φιλόδοξους στην εξέλιξη στην αεροδυναμική σήραγγα, το βάρος του μονοθέσιου και την απόδοση κάποιων συστημάτων του. Νομίζω ότι βάσει των αναλύσεων μας, πετύχαμε τους στόχους μας. Βέβαια πρέπει να σημειώσω πως οι κανονισμοί είναι νέοι και είναι αδύνατο να γνωρίζουμε τα επίπεδα ανταγωνιστικότητας των αντιπάλων μας. Είμαι όμως αισιόδοξος για τη δική μας δουλειά, αν και είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτή η ερώτηση πριν δούμε τα μονοθέσια στο grid του πρώτου αγώνα.
Πρωταρχικός μας στόχος είναι να κερδίσουμε τον τίτλο, όπως άλλωστε στοχεύουμε κάθε χρόνο. Στη Ferrari αυτή η «υποχρέωση» υπάρχει κάθε χρόνο. Είναι μία συναρπαστική πίεση αλλά δεν σου αφήνει περιθώριο να χαλαρώσεις ποτέ."

Πηγή: Περιοδικό Αν. Μακεδονίας & Θράκης

Φωτογραφίες σε πολύ υψηλή ανάλυση μπορείτε να βρείτε εδώ:

http://www.f1fanatic.co.uk/2011/01/28/ferrari-f150-launch-first-pictures




_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Ferrari F150 [2011 Formula 1]    Today at 10:08 am

Back to top Go down
 
Ferrari F150 [2011 Formula 1]
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Club Fiat Hellas the only Fiat Club in Greece :: FIAT GROUP AREA :: Ferrari-
Jump to: