ClubFiat.grHomeFAQRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
ClubFiat Hellas on Facebook
FaceBook Icon
FiatRacingTeam.gr


Share | 
 

 Vespa & κινηματογράφος

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Vespa & κινηματογράφος   Sun Jan 09, 2011 10:16 am











...Vespa, ένα όχημα που θεωρείται cult, στη σημερινή "άχρωμη" εποχή μας!

Vespa = Η λέξη "σφήκα" στην ιταλική γλώσσα

Η έκθεση «the Vespa and the Movies”, άνοιξε τις πόρτες της για το κοινό στις 5 Νοεμβρίου του 2010 και θα κρατήσει για ακόμα μια εβδομάδα (κλείνει στις 15 Ιανουαρίου του 2011), στο μουσείο της Piaggio στη Ponedera.Μια σημαντική πρωτοβουλία του ιδρύματος Piaggio, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Cinema Multimedia Centre και του Viareggio Europa Cinema. Η έκθεση γιορτάζει τη σχέση που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στο σινεμά, το ιταλικό εργοστάσιο και το πιο γνωστό και αγαπητό δίτροχο στον κόσμο, τη Vespa.
Η τελετή έναρξης συμπεριελάμβανε στη λίστα καλεσμένων μεταξύ άλλων τους ηθοποιούς, Alessandro Gassmann και Ugo Dighero. Η προσφώνηση έγινε από τον δήμαρχο της Pontedera, Simone Millozzi, τον πρόεδρο της ευρύτερης περιοχής της Pisa, Andrea Pieroni, και διακεκριμένα στελέχη του Ομίλου Piaggio, τους κ.κ. Michele Pallottini Εκτελεστικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών και Francesco Delzio, Διευθυντή Εταιρικής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων. «Σήμερα, μετά από περισσότερα από εξήντα χρόνια, η Vespa είναι το παγκόσμιο σύμβολο της ιταλικής δημιουργικότητας και ένα μοναδικό δείγμα «αθανασίας στην ιστορία του βιομηχανικού σχεδίου», γράφει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Piaggio Group, Roberto Colaninno στο εισαγωγικό του σημείωμα. «Η Vespa πλέον δεν είναι απλά ένα προϊόν στον κόσμο της μετακίνησης: Είναι η ιστορία ενός φαινομένου, ενός συμβόλου του παγκόσμιου γίγνεσθαι, με τις εικόνες που εκτίθενται στο μουσείο της Piaggio να προσφέρουν ένα συναρπαστικό ταξίδι μέσω των ταινιών, των διαφημίσεων, των φωτογραφιών και αφισών, παρέα με έναν θρύλο που όμοιος του δεν έχει υπάρξει.»
Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό έως και τις 15 Ιανουαρίου του 2011, εξετάζοντας την προέλευση και ανάπτυξη της σχέσης της Vespa με το σινεμά, μέσω ενός αρχείου επιλεγμένου υλικού, διαθέσιμο για προβολή σε multimedia σταθμούς και με παραπάνω από 150 αφίσες cult ταινιών με πρωταγωνιστή τη Vespa. Ένας σύνδεσμος διαφορετικών στυλ, χρωμάτων και διαθέσεων που ενισχύεται από την εξαίρετη αφίσα της έκθεσης που σχεδίασε ο ζωγράφος και γλύπτης Ugo Nespolo. Η είσοδος στην έκθεση στο μουσείο της Piaggio, είναι δωρεάν.
Οι παραπάνω από 200 εικόνες στον εκθεσιακό κατάλογο, πολλές εκ των οποίων δημοσιεύονται για πρώτη φορά, συμπεριλαμβάνονται και στη σελίδα:
http://www.lavespaeilcinema.it
Ο κατάλογος παρουσιάζει επίσης σημαντικά δοκίμια από τον Tommaso Fanfani, Πρόεδρο του ιδρύματος Piaggio, Pier De Santi και Andrea Mancini (επιμελητές της έκθεσης), Elena Colombini, Veronica Boggian και Daniele Michelucci. Ο κατάλογος κλείνει με τη λίστα ταινιών που παρουσιάζεται η Vespa, συχνά σε πρωταγωνιστικό ρόλο.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, το μουσείο Piaggio, θα μετατραπεί σε κινηματογραφική αίθουσα όπου κάθε εβδομάδα θα προβάλλονται ταινίες στις οποίες η μεγαλύτερη πρωταγωνίστρια είναι η Vespa. Θα πραγματοποιηθούν συνολικά δέκα προβολές με παρουσία ηθοποιών και καλλιτεχνών. Η Vespa έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο το 1950, τέσσερα χρόνια μετά το επίσημο λανσάρισμα, με το ιταλικό φιλμ “Sunday in August” και έγινε παγκόσμιο status symbol στην ταινία “Roman holiday” (1953) με την περίφημη σκηνή της Audrey Hepburn με τον Grerogy Peck να κινούνται μέσα στην κίνηση της Ρώμης επάνω σε μια Vespa 125. Εκτός από αφίσες και στιγμιότυπα από αναρίθμητες ταινίες, η έκθεση που εγκαινιάστηκε στο μουσείο Piaggio, θα εκθέτει και τα συλλεκτικά μοντέλα της Vespa που πρωταγωνίστησαν στις ταινίες, καλύπτοντας έτσι εξήντα χρόνια ιστορίας, στυλ και αλλαγών στον τρόπο ζωής.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των εξήντα ετών, μεγάλος αριθμός ηθοποιών εμφανίστηκε με Vespa σε αρκετές ταινίες δραματικές, κωμικές, περιπέτειες και κοινωνικού περιεχομένου: «Παράδειγμα αποτελούν το “Caro Diario” (1993) του Nanni Moretti, όπου ο πρωταγωνιστής δεν κατεβαίνει από τη σέλα μιας 150 Sprint, για ένα ολόκληρο επεισόδιο (“In Vespa”) ή το “Alfie” (2004) που σκηνοθέτησε ο Charles Shyer και παρουσιάζει τον ηθοποιό Jude Law στους δρόμους του Manhattan επάνω σε μια λευκή/μπλε Vespa, ή ακόμα το “The Interpreter” (2005) του Sydney Pollack, όπου παρουσιάζεται η Nicole Kidman να κυκλοφορεί στους δρόμους της Νέας Υόρκης με το αγαπημένο της μέσο, την κίτρινη Vespa της.
Στις φωτογραφίες, τις ταινίες αλλά και μέσα στα στούντιο, η Vespa συνόδευε σταρ όπως η Raquel Welch, Ursula Andress, Geraldine Chaplin, Joan Collins, Jayne Mansfield, Virna Lisi, Milla Jovovich, Marcello Mastroianni, Charlton Heston, John Wayne, Henry Fonda, Gary Cooper, Anthony Perkins, Jean-Paul Belmondo, Nnni Moretti, Sting, Antonio Banderas, Matt Damon, Gerard Depardieu, Jude Law, Eddie Murphy, Owen Wilson, Nicole Kidman και αρκετοί άλλοι ακόμα!

Πηγή: εφημερίδα "Συνοδηγός"































_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com


Last edited by elaborus on Sun Jan 09, 2011 4:38 pm; edited 12 times in total
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Re: Vespa & κινηματογράφος   Sun Jan 09, 2011 1:15 pm

...και μια που είμαστε στο θέμα "Vespa", να εμβαθύνουμε περισσότερο με κάποια ιστορικά στοιχεία



Οι καταβολές

Η PIAGGIO είναι μία από τις παλαιότερες βιομηχανίες της Ιταλίας και για περισσότερο από έναν αιώνα έχει προσανατολίσει τις δραστηριότητές της σε κάθε μορφή μετακίνησης. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1884 με την επωνυμία Societa Rinaldo Piaggio από τον 20χρονο τότε Rinaldo Piaggio (1864-1938), και τρία χρόνια αργότερα μετονομάστηκε σε PIAGGIO & C. Η πρώτη δραστηριότητα του εργοστασίου στο Sestri Ponente ήταν η κατασκευή πολυτελούς εξοπλισμού σκαφών. Ωστόσο, προς το τέλος του αιώνα, η PIAGGIO παρήγαγε και βαγόνια ενώ σύντομα χτίστηκε στη Finale Ligure και δεύτερο εργοστάσιο που παρήγαγε πολυτελείς άμαξες, μηχανές, τραμ και ειδικά αμαξώματα για κάρα. Ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος έφερε μία νέα και σημαντική διαφοροποίηση που έμελλε να κάνει τις δραστηριότητες της Piaggio να ξεχωρίσουν για πολλές δεκαετίες. Η παραγωγή άρχισε με ανθυποβρύχιες βενζινακάτους (MAS) και συγκεκριμένα με αεροπλάνα και υδροπλάνα, τα οποία αρχικά κατασκευάζονταν με άδεια και εξουσιοδότηση των Ansaldo, Macchi, Caproni και Dornier, ενώ αργότερα σχεδίαζε ο ίδιος ο Piaggio. Τα εξαιρετικά προηγμένα αεροσκάφη της Εταιρείας, από το Ρ2 του 1923 ένα μονοκινητήριο μαχητικό αεροπλάνο, το Ρ7 του 1929 ένα φουτουριστικό υδροπλάνο που κέρδισε και το κύπελλο Schneider και έως το μεταλλικό τρικινητήριο βομβαρδιστικό Ρ16, προσέδωσαν κύρος στην εταιρεία σε ολόκληρο τον κόσμο.

Από την αεροναυπηγική στην κατασκευή οχημάτων: η μεταβολή του 1946

Ο πόλεμος, ένα σημαντικό γεγονός για την οικονομία ολόκληρης της Ιταλίας, ήταν εξίσου σημαντικός και για την PIAGGIO. Εκείνη την περίοδο η παραγωγή κινητήρων σε διάταξη αστέρα, ήταν εξαιρετικά έντονη στην Pontedera και το 1943, χάρη στις ικανότητες του Corradino D’ Ascanio, κατασκευάστηκε η πιο δυνατή μηχανή με πιστόνια που είδε ποτέ η Ιταλία: η Ρ ΧΙΙ με διπλό αστέρα και 18 κυλίνδρους, ισχύος 1750 ίππων. Το εργοστάσιο της Pontedera κατασκεύασε επίσης το Ρ 108, ένα βομβαρδιστικό εξοπλισμένο με μηχανή Ρ ΧΙΙ RC 35, 1500 ίππων. Οι αεροναυτιλιακές όμως εγκαταστάσεις της PIAGGIO στην Τοσκάνη (της Πίζα και της Ποντετέρα) αποτελούσαν σημαντικούς στρατιωτικούς στόχους κι έτσι, στις 31 Αυγούστου 1943, ισοπεδώθηκαν από συμμαχικά βομβαρδιστικά, αφού προηγουμένως οι Γερμανοί υποχωρώντας είχαν ναρκοθετήσει τις εγκαταστάσεις καταστρέφοντας έτσι ολοσχερώς τα εργοστάσια. Οι αδελφοί Piaggio είδαν το τέλος του πολέμου σαν μία σημαντική απελευθέρωση. Η επίσημη γλώσσα που υιοθετήθηκε στο συνέδριο των μετόχων, στις 23 Ιουλίου 1945, προδίδει ικανοποίηση για την απελευθέρωση της Ιταλίας και αποδεικνύει την πρόθεση της Εταιρείας «να αρχίσουν αμέσως τη μακρά και δύσκολη διαδικασία ανασυγκρότησης». Για την αναστήλωση των εγκαταστάσεων στην Pontedera, ο Enrico Piaggio ζήτησε από τους συμμάχους στους οποίους ανήκαν μέρος εδαφών και κτιρίων, να κανονίσουν την επιστροφή των μηχανημάτων από τη Γερμανία στη Βαλντέρα. Αυτό έγινε γρήγορα και τότε οι Armando και Enrico Piaggio ξεκίνησαν την ανοικοδόμηση. Το δυσκολότερο καθήκον ανέλαβε ο Enrico, ως υπεύθυνος των κατεστραμμένων εργοστασίων της Pontedera και της Pisa. Στη Ligure ο Armando, πεπεισμένος ότι η λήξη του πολέμου δεν σήμαινε και τη μείωση της ζήτησης αεροναυτιλιακών ειδών, συνέχιζε να παράγει αεροσκάφη στη Finale Ligure. Ο Enrico αντιθέτως, κατάλαβε ότι ο εκσυγχρονισμός απαιτούσε προηγμένο εξοπλισμό και σημαντική επένδυση στην έρευνα και την τεχνολογία. Στα πλαίσια του σχεδίου για επέκταση στην παραγωγή καταναλωτικών προϊόντων, ο Enrico Piaggio συνέλαβε τη σπουδαιότητα και την κοινωνική σημασία που θα είχε η ενθάρρυνση της επιθυμίας των Ιταλών να αποκτήσουν ένα μέσο μεταφοράς οικονομικό, εύκολο στην οδήγηση και προσιτό σε κάθε κοινωνική τάξη. Η απόφαση του Enrico Piaggio να αναμιχθεί με τις επιχειρήσεις ελαφριάς μετακίνησης, βασίστηκε σε οικονομικές εκτιμήσεις αλλά και κοινωνιολογικές μελέτες και υλοποιήθηκε χάρη στην επιτυχή συνεργασία του με τους ανθρώπους που επέλεξε ως κοντινότερους συνεργάτες του: τον ευφυή αεροναυπηγό Corradino D’ Ascanio (1891-1981) και τον Francesco Lanzara (1914-1990), τεχνικό και διευθυντή παραγωγής.

Η γέννηση ενός θρύλλου

Η Vespa (που στα ιταλικά σημαίνει σφήκα) αποτελεί τον καρπό της απόφασης του Enrico Piaggio να δημιουργήσει ένα προϊόν για τις μάζες, σε χαμηλό κόστος. Καθώς τελείωνε ο πόλεμος, ο Enrico μελετούσε κάθε πιθανή λύση ώστε να ξαναρχίσει την παραγωγική διαδικασία του. Η αρχή έγινε στο εργοστάσιο της Biella, όπου παραγόταν ένα scooter βασισμένο στη μικρή μοτοσικλέτα που είχε φτιαχτεί για τους αλεξιπτωτιστές. Το πρωτότυπο, γνωστό ως ΜΡ 5, είχε ονομαστεί κοροϊδευτικά «Paperino» (το ιταλικό όνομα του Ντόναλντ Ντακ) εξαιτίας του παράξενου σχήματός του, αλλά καθώς δεν άρεσε στον Enrico Piaggio, ζήτησε από τον D’Ascanio να το ξανασχεδιάσει. Όμως στο σχεδιαστή δεν άρεσαν οι μοτοσικλέτες. Τις έβρισκε άβολες, ογκώδεις, με τροχούς που δεν άλλαζαν εύκολα αν τρυπούσαν και το χειρότερο, με αλυσίδα που λέρωνε. Η εμπειρία του ωστόσο σαν αεροναυπηγός, τον βοήθησε να βρει τη λύση. Προκειμένου να εξαφανίσει την αλυσίδα, φαντάστηκε ένα όχημα με άμεση μετάδοση, για να διευκολύνει την οδήγηση έβαλε το μοχλό των ταχυτήτων στο τιμόνι, ενώ για να αλλάζουν ευκολότερα τα λάστιχα δεν σχεδίασε ένα πιρούνι, αλλά ένα βραχίονα παρόμοιο με εκείνο των αεροπλάνων. Τέλος, σχεδίασε ένα αμάξωμα που θα προστάτευε τον αναβάτη: δεκαετίες πριν την εξάπλωση των εργονομικών μελετών, το κάθισμα της Vespa είχε σχεδιαστεί για να παρέχει άνεση και ασφάλεια και να μην ταλαντεύεται επικίνδυνα όπως σε μία ψηλή μοτοσικλέτα. Το καινούργιο σχέδιο του D’Ascanio δεν έμοιαζε με το «Paperino» αλλά αποτελούσε μία επαναστατική πρόταση, διαφορετική από εκείνες όλων των άλλων δικύκλων. Με τη βοήθεια του έμπιστου σχεδιαστή του, Mario D’Este, o D’Ascanio δεν χρειάστηκε παρά λίγες ημέρες να τελειοποιήσει την ιδέα του και να ετοιμάσει τα πρώτα σχέδια της Vespa, η οποία κατασκευάστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1946 στην Pontedera. Τη βάφτισε ο ίδιος ο Enrico Piaggio που κοιτάζοντας το πρωτότυπο, με το πλατύ μεσαίο τμήμα όπου καθόταν ο αναβάτης και τη στενή μέση, αναφώνησε: «Μοιάζει σαν σφήκα». Κι έτσι γεννήθηκε η Vespa.
Στις 23 Απριλίου 1964 η PIAGGIO & C. S.p.A. κατοχύρωσε το σχέδιό της στο υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Φλωρεντίας, για «μία μοτοσικλέτα με έναν ορθολογικό συνδυασμό οργάνων και στοιχείων και με αμάξωμα αποτελούμενο από φτερά και καπάκια που καλύπτουν όλα τα μηχανικά μέρη». Σε μικρό χρονικό διάστημα η Vespa παρουσιάστηκε στο κοινό, προκαλώντας διαφορετικές αντιδράσεις. Ο Enrico Piaggio, ωστόσο δε δίστασε να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή δύο χιλιάδων μονάδων της πρώτης Vespa 98cc. Το νέο όχημα έκανε το ντεμπούτο του στο Golf club της Ρώμης, όπου παρίστατο ο εκπρόσωπος των Συμμαχικών δυνάμεων. Οι Ιταλοί είδαν για πρώτη φορά τη Vespa στις σελίδες του Μοtor (24/3/46). Aπό κοντά την είδαν στην έκθεση του Μιλάνου το 1946, όπου ακόμα και ο Καρδινάλιος Schuster, σταμάτησε για να παρατηρήσει αυτό το φουτουριστικό όχημα.

Πηγή: http://www.gr.vespa.com

Η σχέση της οικογένειας Agnelli με την Piaggio ήταν στενές.

Το 1965, με τον θάνατο του Enrico Piaggio, ο Umberto Agnelli γινεται Πρόεδρος της "Piaggio & C."
Το 1990 ο Giovanni Alberto Agnelli γίνεται Διευθύνων Σύμβουλος (με χρέη Προέδρου) της "Piaggio Veicoli Europei SpA".
Το 1997 ο Alberto Agnelli πεθαίνει πρόωρα.
Ιδρύεται το μουσείο Vespa στη Ponedera,τόπο κατασκευής του ιταλικού σκούτερ, με το όνομα: "Museo Piaggio Giovanni Alberto Agnelli'.














_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
 
Vespa & κινηματογράφος
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Club Fiat Hellas the only Fiat Club in Greece :: ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ :: Εκτός Θέματος-
Jump to: