ClubFiat.grHomeFAQRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
ClubFiat Hellas on Facebook
FaceBook Icon
FiatRacingTeam.gr


Share | 
 

 Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)   Sun Dec 05, 2010 2:58 pm

Ποιος θα το πίστευε ότι ο Γερμανικός οίκος Gemballa εκτός από την Porsche θα βελτίωνε και την Ferrari;
Οι Γερμανοί όμως είπαν και ελάλησαν και έτσι παρουσίασαν στα μέσα του Ιανουαρίου του 2010, την Gemballa Mig-U1 βασισμένη πάνω στην Ferrari Enzo με τον V12 κινητήρα των 700 ίππων.
Μπορεί να μην έχει και το ελκυστικότερο όνομα στην ιστορία της αυτοκίνησης, αλλά το νέο δημιούργημα της Gemballa δεν έχει να κάνει με τέτοιες, ασήμαντες λεπτομέρειες. Και αυτό αφού η εταιρεία παράτησε τις Porsche για χάρη της Ferrari Enzo, την οποία, όσο δύσκολο κι αν ακούγεται αυτό, βελτιώνει σε όλα τα επίπεδα.
Με την χρήση κινούμενων αεροδυναμικών βοηθημάτων στο εμπρός και πίσω μέρος το αυτοκίνητο αποκτά επιπλέον κάθετη δύναμη μέχρι και 35 κιλά εμπρός και μέχρι 85 κιλά πίσω, ενώ το πτερύγιο της πίσω πτέρυγας χαμηλώνει μετά τα 120 km/h.
H Gemballa MIG-U1 έχει υποστεί, εκτός των νέων σπόιλερ εμπρός και πίσω, επεμβάσεις και στο diffuser και στις προεκτάσεις των πορτών, ενώ σημαντικό ρόλο τόσο στην αεροδυναμική, όσο και στην ψύξη του κινητήρα και των φρένων, παίζουν οι νέοι αεραγωγοί εμπρός και πίσω, που τροφοδοτούν κι ένα επιπλέον ψυγείο - και δεν χρειάζεται να πούμε ότι το αυτοκίνητο δείχνει ακόμα πιο εκπληκτικό με το νέο του αεροδυναμικό κιτ, φαίνεται στις φωτογραφίες, με την MIG-U1 να είναι φαρδύτερη κατά 80mm εμπρός και κατά 100 mm πίσω.
Οι ζάντες GTR Racing των 19 ιντσών εμπρός και των 20 πίσω, με ελαστικά 265/35 εμπρός και 335/30 πίσω κάνουν τα πράγματα ακόμα πιο ενδιαφέροντα, και βέβαια η αύξηση της ισχύος της σκληροπυρηνικής Ferrari στα 700 άλογα μέσω αναπρογραμματισμού της ECU και τοποθέτησης νέας εξάτμισης κάνει τα σάλια μας να τρέχουν στο πάτωμα.
Το εσωτερικό της Gemballa MIG-U1 συμβαδίζει με το εξωτερικό της: τα ειδικά σχεδιασμένα καθίσματα και η κεντρική κονσόλα, καθώς και το νέο, δέρμάτινο-σουέτ τιμόνι ανανεώνουν την εικόνα της καμπίνας του οδηγού, ενώ το ηχοσύστημα των 950W φροντίζει ώστε, αν ποτέ βαρεθείτε τον εκπληκτικό ήχο του ιταλικού 12κύλινδρου, να σας διασκεδάζει με τις μουσικές του.
Η Gemballa θα κατασκευάσει 25 MIG-U1 συνολικά, με καθεμιά από αυτές να μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις επιθυμίες του εκάστοτε ιδιοκτήτη, οπότε δύσκολο να βρεις ίδια μέσα σε αυτές τις 25.

(from Gemballa Press Release)

GEMBALLA MIG-U1 The super sports car in a unique overall concept

In the last 27 years, Uwe Gemballa has achieved the best world-wide reputation for refining Porsche cars. Now, the company manager from Leonberg near Stuttgart takes on a new challenge. The automobile manufacturer turns the most potent super sports car from Maranello, the Ferrari Enzo, into the GEMBALLA MIG-U1 � an individually produced edition, limited to only 25 cars.
The core part of the overall makeover is the entirely re-engineered aerodynamics concept by GEMBALLA. Without any exception, the manufacturer produces all components in real carbon in order to combine lowest weight with highest material strength.
Active aerodynamics for the maximum driving experience
Owing to the active aerodynamics conception, the front spoiler lip generates an additional downthrust of up to 35 kilograms at the front axle, according to the individual position. Analogically, the flap on the newly designed rear spoiler generates even up to 85 kilograms more downthrust on the rear wheels. For optimal handling results, the flap lowers, as soon as the car reaches a speed of 120 km/h. In this way, the GEMBALLA-aerodynamics concept adjusts to the outer conditions and always ensures perfect road holding characteristics. All components of the aerodynamics kit attribute to this: starting from the new front skirt with spoiler lip, over the door extensions to the diffuser and rear spoiler.
The air duct system of the GEMBALLA MIG-U1 does not only help bringing the power of the twelve-cylinder car onto the road. At the same time, the engineers from Leonberg (Baden-Wόrttemberg) develop an extensive ventilation- and cooling concept. Here, both the front and the back wheel-houses are supplied with cooling air and this guarantees an optimal use of the high performance braking system. The outlets behind the wheels ensure that the heated air does not pile up. Moreover, the air inlets behind the doors and on the roof supply fresh air into engine compartment behind the passenger cabin. The newly designed air exhaust ducts end in and on top of the rear skirt. Their dimensions also allow the supply of an additional radiator.
The GEMBALLA car body components therefore guarantee the functionality of the new super sports car and provide the car with a unique look at the same time. Following the design of Formula-1 racing cars, the GEMBALLA MIG-U1 has an extended front and an edged rear spoiler. Formerly rounded edges were replaced in order to provide the car with an aggressive look with greedy air inlets and outlets.
Even the rear lights do not remain openly on the back, but are cased and equipped with air ducts. The MIG-U1 grows broader by 80 millimetres at the front- and 100 millimetres at the back axle.
For everyday use, the optional electro-hydraulic height-adjustment (HLS) is extremely innovative and enormously helpful. By pushing a button in the passenger compartment, it is possible to lift the body by 45 millimetres at the front- and rear axle and therefore allows driving over obstacles such as underground car park entrances and traffic ramps. Also by pushing a button or by reaching 80 km/h, the MIG-U1 lowers itself to its original level. Additionally, the multiple adjustable sports suspension which is equipped with ball bearing bushes significantly improves the handling and driving comfort of the MIG-U1.
The forged wheels GEMBALLA GTR RACING forged by our development partner �Advanced Structural Alloys� contribute both to the appearance and the performance of the car. The wheels which are made from a massive light alloy block combined highest stability with an extremely light weight. The elaborate forging process reduces the unsprung masses of one wheel set by 16 kilograms. Therefore, the wheels respond in an even more agile way and precisely follow every steering command even under highest strains. At the front, the 10x19 inch rims hold high-performance wheels in the dimension 265/35, while the back axle transfers the power of the engine through 13x20 inch rims with 335/30 wheels.
The twelve cylinder engine of the GEMBALLA MIG-U1 works with an optimised motor management and an especially adjusted exhaust system. This combination allows a performance output of 700 hp (515 kW). The four-pipe system with pneumatic flap control is added to the sports catalyser. The end-pipes are equipped with the typical GEMBALLA heat shield and share the exit into the rear skirt with the exhaust ducts of the rear wheel houses.

High-End for the Interior

In the interior, GEMBALLA devises a control centre which perfectly combines functionality and comfort. The especially for the GEMBALLA MIG-U1 designed seats, the custom-made centre console and the sports steering wheel with its leather-ultra suede combination guarantee full control over the car. At the same time, the interior of this super sports car reflects pure luxury. All interior components are lined with leather and ultra suede. The integrated high-end multimedia system offers a seven-inch touch screen, navigation, DVD changer and an iPod connection. The 950-Watt amplifier operates the high frequency ranges in the cockpit front, the 165 millimetre large membrane on the door linings and the subwoofer between the seats. GEMBALLA-logos on the seats, the floor mats and the safety belts perfect the refinement.
With the GEMBALLA MIG-U1, the automobile manufacturer once again proves that its know-how is not only limited to Porsche cars. On the basis of the already exhilarating Ferrari Enzo, the engineers developed a unique car. But even the limited edition with only 25 cars is not exclusive enough for GEMBALLA. Therefore, every single GEMBALLA MIG-U1 is individually adjusted. This ensures that there will not be any identical cars. Therefore, the specialist with its reputation for unique high-end refinement once again meets the requirements for highest individuality.

For more information about the about the extensive GEMBALLA refining programme, please visit the web site
http://www.gemballa.com






Για περισσότερες φωτογραφίες, σε υψηλή ανάλυση, δείτε εδώ:
http://www.autoblog.gr/2010/01/14/mig-u1-ferrari-enzo-by-gemballa/





Last edited by elaborus on Sun Dec 05, 2010 4:50 pm; edited 6 times in total
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Re: Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)   Sun Dec 05, 2010 3:09 pm

ο ευτυχης ιδιοκτητης της, ειναι αυτος που αγορασε αυτη την εβδομαδα (που του παραδωθηκε καλυτερα, μια που ηταν κατοπιν παραγγελιας) τη μοναδικη 599 GTO σε ματ κοκκινο χωματακι! pirat

http://clubfiat.forumgreek.com/ferrari-f26/ferrari-599-gto-t220-10.htm#4753
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
dondemetrio
Ενεργό μέλος
Ενεργό μέλος


Τόπος : Βρυξέλλες
Ηλικία : 34
Αριθμός μηνυμάτων : 246
Ημερομηνία εγγραφής : 2010-05-18

PostSubject: Re: Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)   Tue Dec 07, 2010 3:27 am

οξω!!!με τους κ@@γερμαναραδες το καναν σα τα μουτρα τους τ αμαξι...
Back to top Go down
litsa
Ενεργό μέλος
Ενεργό μέλος


Ηλικία : 27
Αριθμός μηνυμάτων : 401
Ημερομηνία εγγραφής : 2010-04-21

PostSubject: Re: Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)   Tue Dec 07, 2010 8:52 am

σαν αεροπλάνο MIG είναι... Razz
Back to top Go down
dondemetrio
Ενεργό μέλος
Ενεργό μέλος


Τόπος : Βρυξέλλες
Ηλικία : 34
Αριθμός μηνυμάτων : 246
Ημερομηνία εγγραφής : 2010-05-18

PostSubject: Re: Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)   Tue Dec 07, 2010 10:13 pm

lol! lol! καλο!!χαχαχαχα...
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)   Wed Dec 08, 2010 2:25 pm

Παιδια ειλικρινα η απλη μου αρεσει περισσοτερο...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)   Today at 10:08 am

Back to top Go down
 
Gemballa MIG-U1 (στηριγμένη στην Ferrari Enzo)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Club Fiat Hellas the only Fiat Club in Greece :: FIAT GROUP AREA :: Ferrari-
Jump to: