ClubFiat.grHomeFAQRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
ClubFiat Hellas on Facebook
FaceBook Icon
FiatRacingTeam.gr


Share | 
 

 Τα πρόσωπα της Fiat και η ιστορία τους

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Τα πρόσωπα της Fiat και η ιστορία τους   Sat Jul 17, 2010 7:11 am



Gianni Agnelli (1921 - 2003) "L' Avvocato"

Πρόεδρος της Fiat (1966 - 1996)

Ο εγγονός του ιδρυτή της Fiat έζησε την παιδική και εφηβική του ηλικία στο περιβάλλον μιας από τις ισχυρότερες οικονομικά οικογένειες της Ευρώπης. Στα 14 χρόνια του είχε την ατυχία να χάσει τον πατέρα του σε αεροπορικό δυστύχημα, ενώ τρία χρόνια αργότερα ο πόνος του έγινε διπλός με την απώλεια και της μητέρας του. Στη συνέχεια, χωρίς πια τους γονείς τους, ο νεαρός Giovanni (Gianniι) Agnelli και τα αδέλφια του έζησαν υπό την προστασία του πανίσχυρου παππού τους. Στα χρόνια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου ο Agnelli ταλαιπωρήθηκε αρκετά, ακολουθώντας την ιταλική στρατιά στα μέτωπα της Ρωσίας και της βόρειας Αφρικής. Οι σπουδές του στη Νομική σχολή του πανεπιστημίου του Τορίνο, αν και λόγω του πολέμου δεν ολοκληρώθηκαν, έγιναν αιτία να αποκτήσει έπειτα το προσωνύμιο "Αvvocato" (δικηγόρος).

Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ο Gianni χαιρόταν τη ζωή και τα αγαθά που εκείνη του πρόσφερε στα μεγάλα σαλόνια της Ευρώπης και του διεθνούς jet-set. Άλλωστε, ο παππούς του, θεωρώντας τον ακόμη μικρό, τον είχε απαλλάξει από τη βαριά ευθύνη να αναλάβει απευθείας καθήκοντα στη Fiat ύστερα από το θάνατό του, αφήνοντας το "κουμάντο" της εταιρείας στα έμπειρα χέρια του Vittorio Valetta. Το 1963, ο διάδοχος Agnelli χρίστηκε διευθύνων σύμβουλος, θέση την οποία άφησε για να αναλάβει τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης τρία χρόνια αργότερα, όταν ένα τροχαίο ατύχημα στάθηκε η αφορμή για να αλλάξει τρόπο ζωής.

Ο Gianni, ως πρόεδρος πια, απέδειξε με την πολυσχιδή δραστηριότητά του και την πολιτική που ακολούθησε στην αγορά ότι ο παππούς του είχε απόλυτο δίκιο που επέμενε σε αυτόν, επιλέγοντάς τον ανάμεσα σε τόσα εγγόνια. Στα 30 χρόνια που παρέμεινε στο τιμόνι, η Fiat επεκτάθηκε, διεθνοποιήθηκε και μετεξελίχθηκε σε έναν ευρείας έκτασης και συμφερόντων όμιλο εταιρειών. Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, αρκετά από τα μοντέλα της κατασκευάζονταν, κατόπιν αδείας, στα εργοστάσια της ανατολικής Ευρώπης. Την ίδια εποχή ο Agnelli πραγματοποίησε την ιστορική συμφωνία του με το "Γέρο" του Maranello, που έφερνε στο εξής τη Ferrari στην οικογένεια της Fiat.

Με το πέρασμα του χρόνου το Gruppo μεγάλωνε, αποκτώντας εταιρείες όπως η Autobianchi και η Lancia, για να ακολουθήσουν αργότερα κι άλλοι Ιταλοί κατασκευαστές. Το κύρος του Gianni συνεχώς αυξανόταν, χάρη στο όραμά του να ενώσει και να ισχυροποιήσει την αυτοκινητοβιομηχανία της πατρίδας του, διατηρώντας την ταυτόχρονα σε ιταλικά χέρια. Οι δεκαετίες του 1970 και του 1980 ανέβασαν ακόμη περισσότερο τη φήμη του, ύστερα και από τις αλλεπάλληλες επιτυχίες της Juventus, της φημισμένης ποδοσφαιρικής ομάδας, που επίσης ανήκε στην ιδιοκτησία του. Το 1996 αποσύρθηκε από την προεδρία της Fiat, αφήνοντας χώρο για τα νεότερα διευθυντικά στελέχη και προετοιμάζοντας τη νέα γενιά των Agnelli να διοικήσει κάποια στιγμή την εταιρεία.

O Gianni Agnelli (1921 -2003) ήταν ουσιαστικά ο πρεσβευτής προς τα έξω μιας Ιταλίας περήφανης και προηγμένης, παράλληλα, όμως, και το πιο αξιόπιστο βαρόμετρο για την οικονομική και πολιτική ζωή του τόπου του.

H δυναστεία Agnelli

Όλα ξεκίνησαν από τον παππού τού Gianni Agnelli, τον ιδρυτή της Fiat, Giovanni Agnelli, ο οποίος γεννήθηκε στο Torino στις 13 Aυγούστου 1866. Όπως οι περισσότεροι νέοι της "καλής κοινωνίας", εκείνη την εποχή, δέχτηκε στρατιωτική εκπαίδευση και γρήγορα έγινε υπολοχαγός στο ιππικό.
Tην 1η Iουλίου του 1899 ίδρυσε την Fiat (Fabbrica Italiana di Automobil Torino), μια εταιρεία που κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να ξεχωρίσει. Tο 1907 του δόθηκε ο τίτλος "Cavaliere al merito del Lavoro", ισότιμος με αυτόν του ιππότη. Ένα χρόνο αργότερα ξέσπασε οικονομικό σκάνδαλο, το οποίο ανάγκασε σε παραίτηση τον Agnelli και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. O Agnelli αθωώθηκε από το δικαστήριο και γρήγορα επέστρεψε στο πόστο του. Kατά τη διάρκεια του A΄ Παγκόσμιου Πολέμου η Fiat γνώρισε μεγάλη οικονομική άνοδο (ήταν η τρίτη σε μέγεθος εταιρεία στην Iταλία), κατασκευάζοντας στρατιωτικά αυτοκίνητα, ενώ τελειοποίησε και τον πρώτο κινητήρα της για αεροπλάνο.

Tο 1920, ο Agnelli διεύρυνε το φάσμα των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων αγοράζοντας την εφημερίδα του Torino "La Stamba". Eκείνη την περίοδο ο γιος του, Edoardo, απέκτησε τον Gianni Agnelli, το δεύτερο από τα επτά παιδιά του. O Gianni γεννήθηκε στις 12 Mαρτίου του 1921 και από την πρώτη στιγμή "στέφθηκε" συνεχιστής της δυναστείας. Σε ηλικία 14 χρονών ο εγγονός του ιδρυτή της ιταλικής δυναστείας χάνει τον πατέρα του Edoardo, ενώ τρία χρόνια αργότερα πέθανε και η μητέρα του, με αποτέλεσμα ο Gianni (υποκοριστικό του Giovanni) να μεγαλώσει με τον παππού του, όπως και τα υπόλοιπα έξι αδέρφια του: Clara (1920), Susanna (1922), Maria Sole (1925), Cristina (1927), Giorgio (1929) και Umberto (1934). Tα αδέρφια του Gianni, σε γενικές γραμμές, έκαναν πλούσιους γάμους. O μόνος που έμεινε ανύπαντρος ήταν ο Giorgio, που πέθανε σε ηλικία 35 χρονών. O Gianni Agnelli έκανε τον καλύτερο γάμο απ’ όλους...

Tυχερή ήταν η Marella Caracciolo di Castagneto, μια όμορφη πριγκίπισσα από τη Napoli, με την οποία απέκτησαν τον Edoardo και τη Margherita. Ωστόσο, τα σχέδια για πετυχημένη συνέχεια της δυναστείας κατέρρευσαν μετά την αυτοκτονία του γιου του, Edoardo, αλλά και το θάνατο από καρκίνο του ανηψιού του, Giovanni Albert Agnelli. Έτσι, τη διαχείριση της Fiat για τα επόμενα χρόνια ανέλαβε ο εγγονός του Gianni Agnelli, ο 26χρονος John Elkann.

Πηγή: 4τροχοί

Ο Gianni Agnelli έγινε γνωστός για τον ιδιαίτερο τρόπο που φορούσε πάντα το ρολοϊ του...πάνω από το μανίκι του πουκαμίσου του!!
...υπήρχαν πολλοί που λόγω μόδας το αντέγραψαν στη συνέχεια.




http://www.gianniagnelli.it





__________________________________________________________________________________________________________________________________



Umberto Agnelli (1934 - 2005) "Il Dottore"

Πρόεδρος της Fiat (Μετά το θάνατο του αδερφού του Gianni)

Ο πρώην πρόεδρος, η Fiat, Umberto Agnelli, γεννήθηκε το Νοεμβρίο του 1934, στη Λωζάνη της Ελβετίας.
Επιτέλεσε από το 1956 έως το 1961 Πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας της Juventus.,
Πρόεδρος του ασφαλιστικού ομίλου SAI, από το 1959 έως το 1975,
Πρόεδρος της Simca Industries, από το 1965 έως το 1980,
Ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Fiat SpA, από το 1970 έως το 1976,
Αντιπρόεδρος της Fiat SpA, από το 1976 έως το 1993,
Πρόεδρος της Fiat SpA από το 2003 έως το 2004.
Υπήρξε γερουσιαστής της Ιταλικής Δημοκρατίας από το 1976 έως το 1979.
Εξελέγει το 1994 Επίτιμος πρόεδρος, της Juventus.
Καθ 'όλη τη ζωή του, ο Umberto Agnelli, "ο γιατρός," επισκιάστηκε από τη φανταχτερή προσωπικότητα του μεγαλύτερου αδελφού του Giovanni Agnelli, "του Δικηγόρου."
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Agnelli "έζησε έναν εφιάλτη ότι είναι νούμερο δύο. Umberto μπορεί να ήταν το πιο επιτυχημένο επιχειρηματία και των δύο. Σε μόνο ένα χρόνο ως πρόεδρος του ιταλικού γίγαντα Fiat SpA, μια θέση την οποία είχε επανειλημμένα αρνηθεί στο παρελθόν, ο Umberto Agnelli αποκατέστησε την αξιοπιστία του ονόματος της Fiat, στους μετόχους, στους πιστωτές και στους πελάτες της.

Υπό την προεδρία Agnelli, η ομάδα της Juventus προσέλαβε σημαντικούς ξένους παίκτες και στη συνέχεια κατέκτησε τέσσερα πρωταθλήματα. Το 1959 ο Umberto ρίχνεται στο χώρο των επιχειρήσεων, αναλαμβάνοντας την ευθύνη μιας μικρής ασφαλιστικής εταιρείας, της SAI.
Κατά τη διάρκεια των 16 χρόνων της προεδρίας του, ο Agnelli μετέτρεψε την επιχείρηση σε έναν από τους μεγαλύτερους ιταλικούς ασφαλιστικούς ομίλους.
Το 1965 ο Agnelli διορίζεται Πρόεδρος της πρώην γαλλικής μονάδας της Fiat, Simca Industries, και της Piaggio, μια από της πιο σημαντικές εταιρίες παραγωγής scooter στην Ιταλία.
Μετά τις επιτυχίες κατά τη διάρκεια της προεδρίας του, ο Umberto Agnelli φάνηκε άξιος συνεχιστής του αδελφού του ως επικεφαλής της Fiat.

Παρά τις πρώιμες επιτυχίες Agnelli, το 1976 ξαφνικά παραιτείται από όλες τις διοικητικές του θέσεις, για να κατέβει στις εκλογές ως ανεξάρτητος γερουσιαστής στο κεντρώο κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών. Ο Umberto Agnelli ήθελε να αντιπροσωπεύει την εκλογική περιφέρεια της γενέτειράς του, το Torino, όμως αναγκάστηκε να πολυτευτεί στη Ρώμη.
Ο Agnelli κέρδισε τις εκλογές.
Το 1979 επέστρεψε στη Fiat ως Διευθύνων Σύμβουλος και αργότερα ως Πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το καλοκαίρι του 1980 η Fiat αντιμετωπίζει μια σοβαρή κρίση λόγω του ανταγωνισμού από τις γερμανικές και ιαπωνικές εταιρείες όπως της Volkswagen και της Toyota, η οποίες παρήγαγαν αυτοκίνητα που ήταν πιο αξιόπιστα και ανθεκτικά από ό, τι τα οχήματα που παράγονταν από την Fiat.
Ο Agnelli παραιτήθηκε από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και αντικαταστάται από τον Romiti. Πολιορκείται από τον ξένο ανταγωνισμό, τις μαζικές απεργίες των συνδικαλιστικών οργανώσεων, καθώς και αριστερώ, η Fiat ήταν υπό κατάρρευση.
Ο Agnelli ήταν πεπεισμένος ότι η Fiat θα μπορούσε να σωθεί μόνο με δραστικές περικοπές του αριθμού των εργαζομένων. Τα σχέδιά του τέθηκαν σε εφαρμογή από Romiti, ο οποίος χρεώθηκε την άμεση επαφή με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.
που κατέληξε στη μεγαλειώδη σε όγκο πορεία των 40.000 εργαζομένων που διαδήλωσαν κατά των μέτρων μείωσης προσωπικού της επιχείρησης.
Η κρίση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ευτυχώς είχε αντιμετωπιστεί με επεκτατική πολιτική.
Η Fiat αγόρασε την Alfa Romeo και την Maserati και άρχισε να κάνει επενδύσεις στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Όταν o Romiti συνταξιοδοτήθηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος, την δεσπόζουσα θέση την πήρε ο Paolo Fresco, ένας διευθυντής που δεν σχετίζονται με την οικογένεια Agnelli.
Ο Umberto Agnelli έκανε δεκτή αυτή τιην αποφάση με τη διακριτηκότητα που πάντοτε τον χαρακτήριζε, αλλά και για να μην γίνει στόχος των Μ.Μ.Ε..
Όταν Giovanni Agnelli πέθανει το 2003, ο Umberto γίνεται τελικά Πρόεδρος της Fiat.
Παρά τη συνεργασία με αμερικανική General Motors, που υπεγράφη το 2000, ο Umberto Agnelli κληρονομεί ένα τεράστιο χρέος ύψους 4,3 δις ευρώ αλλά και την κάθετη πτώση των χρηματιστηριακών τιμών.
Εκπλήσσοντας τους πάντες, ο Agnelli αποφάσιζει να μην πουλήσει τον τομέα των αυτοκινήτων, αλλά να την επικαλούνται για την ομάδα του επανεκκίνηση. Οι τραπεζικοί οργανισμοί δείχνοντας εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του, εκχωρούν δάνειο το οποίο βοήθησε συμαντικά την Fiat να βγει από το οικονομικό τέλμα που βρισκόταν.
Αν και τα σχέδιά του κόπηκαν απότομα από τον θάνατό του, τον Μάιο του 2004, ο Agnelli κατάφερε να μειώσει σημαντικά τις ζημίες της Fiat και να γίνει προάγγελος για τις αφίξεις των πιο επιτυχημένων σημερινών νέων μοντέλων, όπως το Panda, το Idea, και το 500.

Κείμενο: Κωνσταντίνος Π.

__________________________________________________________________________________________________________________________________



Luca Cordero di Montezemo

Πρόεδρος της Ferrari και πρώην Πρόεδρος της Fiat

Γεννημένος στη Bologna, είναι ο νεότερος γιος του Massimo Cordero dei Marchesi di Montezemolo (1920-2009).
Η καταγωγή του είναι από γνωστή αριστοκράτική οικογένεια του Piemonte.

Ο Montezemolo έγινε επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας rally της Lancia, γνωστή ως HF Squadra Corse.
Αυτό του έδωσε την ευκαιρία να εμπλακεί στα διοικητικά του ομίλου Fiat SpA. Ωστόσο, το 1973 η Fiat αγοράζει τη Ferrari, έτσι αμέσως γίνεται το δεξί χέρι και πολύτιμος βοηθός του Enzo Ferrari και, το 1974, προάγεται σε διευθυντής της Scuderia.
Το 1975, ο Montezemolo προάγεται από την Ferrari πια, ως επικεφαλής όλων των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Fiat,
Έτσι το 1977 γίνεται ανώτερος διευθυντής της FIAT.

Καθ 'όλη τη δεκαετία του 1980, ο Montezemolo κατέλαβε διάφορες θέσεις στην τεράστια αυτοκρατορία της Fiat,
Το Νοέμβριο του 1991, ο πρόεδρος της Fiat, Gianni Agnelli, προάγει τον Montezemolo ως Πρόεδρο της Ferrari.
Μετά τον θάνατο του Enzo Ferrari ,o Montezemolo βάζει οως προσωπικό στόχο να κερδίσει το πρωτάθλημα οδηγών ή κατασκευαστών της Formula 1 World Constructors ακόμη μια φορά. (Η τελευταία φορά ήταν το 1979 με οδηγούς τους Jody Scheckter και Gilles Villeneuve με την Ferrari 312 T4).
O Montezemolo έτσι ανανεώνει το profile της όμαδας.
Εγγράφε στο δυναμικό της ο παλιός πιλότος της, Niki Lauda ως σύμβουλος και ορίζει ως διαχειριστή στην αγωνιστική ομάδα τον Claudio Lombardi.
Την δεκαετία του '90 και κατά την διάρκεια της προεδρίας του, οι πωλήσεις της εταιρίας στα αυτοκίνητα δρόμου πέρνουν την ανιούσα και κυριολεκτικά αναστένουν την Ferrari στον χώρο των επιχειρήσεων.
Επίσης μέχρι το 2005 είχε ανέλαβε την προεδρία της Maserati, όταν Ferrari την αγορασε.

Υπό την προεδρία του Cordero di Montezemolo και του γενικού διευθυντή Jean Todt, η Ferrari στη Formula 1 κατακτά το 2000 για πρώτη φορά το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών. Το προηγούμενο έτος, το 1999, είχε κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών για πρώτη φορά μετά το 1983.
Στις 20 Απριλίου του 2010, ο Luca Cordero di Montezemolo κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου και παραμονή της παρουσίασης του επιχειρηματικού σχεδίου του ομίλου για τα έτη 2010-2014, ανακοίνωσε την παραίτησή του από Πρόεδρος της Fiat.
O αντιπρόεδρος της Fiat, John Elkann και ο Διευθύνων Σύμβουλος, Sergio Marchionne, ήταν παρόντες στη συνέντευξη.
O Luca Cordero di Montezemolo εξήγησε ότι ο λόγος της αποχώρησής του, ήταν ότι είχε ολοκληρώσει την αποστολή που του είχε ανατεθεί από το σώμα των μετόχων από το Μάιο του 2004."Είναι το τέλος της μεταβατικής περιόδου", σχολίασε, αποχωρόντας από την προεδρία ο Montezemolo.
Ο Montezemolo είχε συμπληρώσει 6 χρόνια στον προεδρικό θρόνο της εταιρείας όταν ανέλαβε τα ηνία της το 2004, μετά το θάνατο του Umberto Agnelli και μαζί με τον Sergio Marchionne ήταν οι άνθρωποι που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αναγέννηση της Fiat μετά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η εταιρεία.
Πάντως παραμένει στο Διοικητικό Συμβούλιο της Fiat, ενώ θα συνεχίσει να είναι Πρόεδρος της Ferrari.
Την θέση του Προέδρου που κατήχε ως πρότεινως ο Montezemolo, την πήρε ο εγγονός του Gianni Anelli, John Elkann που εκλέχθηκε για να συνεχίσει την δυναστεία των Agnelli στη Fiat.

Κείμενο: Κωνσταντίνος Π.



__________________________________________________________________________________________________________________________________



John Elkann

Πρόεδρος της Fiat

O John Jacob Philip Elkann 34 ετών, είναι εγγονός του αείμνηστου Giovanni Agnelli.
Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη και σπούδασε στο Πολυτεχνείο του Torino από όπου αποφοίτησε το 2000 με δίπλωμα στη βιομηχανική μηχανική.
Μέχρι πρότινος ήταν αντιπρόεδρος του Gruppo Fiat και Πρόεδρος της επενδυτικής εταιρείας του Agnelli Group, Exor.
Η εν λόγω εταιρεία είναι μια από τις μεγαλύτερες στη γείτονα χώρα και έχει υπό την σκέπη της μεταξύ άλλων τη "Μεγάλη Κυρία" του Παγκοσμίου ποδοσφαίρου, Juventus και τις εφημερίδες Corriere della Sera και La Stampa.
Από τις 20 Απριλίου του 2010 έχει αναλάβει την τύχη της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αντικαθιστώντας τον Luca di Montezemolo που αποχώρησε από την προεδρία της Fiat.
O John Elkann εκλέχθηκε για να συνεχίσει την δυναστεία των Agnelli στη Fiat.

Κείμενο: Κωνσταντίνος Π.

Η στιγμή που ο Mοntezemolo δίνει την προεδρία στον John Elkann



___________________________________________________________________________________________________________________________________




Sergio Marchionne

Ο CEO της Fiat (Διευθύνων Σύμβουλος)

Γεννημένος στο Chieti του Abruzzo πριν από 57 έτη, ο Sergio Marchionne έχει τόσο την ιταλική όσο και την καναδική υπηκοότητα, καθώς, προτού ακόμη συμπληρώσει το 13ο έτος της ηλικίας του, οι γονείς του εγκαταστάθηκαν στη χώρα της Βόρειας Αμερικής. Σπούδασε νομικά και λογιστική στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο και αμέσως μετά ξεκίνησε η συμπλήρωση του πλούσιου σήμερα βιογραφικού του, το οποίο, πέρα από θέσεις ειδικού συμβούλου και αντιπροέδρου σε βορειοαμερικανικές και πολυεθνικές εταιρείες, περιλαμβάνει και αυτή του διευθύνοντος συμβούλου και διευθυντή του ελβετικού ομίλου οικονομικής επιθεώρησης SGS, θέση η οποία θα του άλλαζε τη ζωή ύστερα από μερικά χρόνια, καθώς μέτοχος του ομίλου ήταν ο Umberto Agnelli, αδελφός του θρυλικού προέδρου της Fiat Gianni Agnelli.

Από την ηλεκτρική καρέκλα στο θρόνο

Οι επιλογές της εκάστοτε ηγεσίας του ομίλου Fiat κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, έως και την ανάληψη καθηκόντων από τον Marchionne το 2004, έπειτα από προτροπή του Umberto Agnelli, όχι μόνο δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα, αλλά είχαν οδηγήσει τη Fiat ένα μόλις βήμα πριν από τη χρεοκοπία. Την εποχή εκείνη, ελάχιστοι ήταν αυτοί που γνώριζαν τον Marchionne στις τάξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας και ακόμη λιγότεροι αυτοί που θα στοιχημάτιζαν υπέρ του, ωστόσο ο Marchionne δεν έχασε χρόνο, επιθυμώντας να τους αποδείξει το αντίθετο, ως φιλόδοξος και πεισματάρης νικητής. Προχώρησε άμεσα στην αναδιάρθρωση της έως τότε γραφειοκρατικής λειτουργίας του ομίλου, δημιουργώντας μια σαφώς πιο ευέλικτη στις αποφάσεις Fiat, στελέχωσε την εταιρεία με νεαρά στελέχη, από τα οποία απαιτούσε και συνεχίζει να απαιτεί πλήρη αφοσίωση στους εταιρικούς στόχους και ελάχιστο διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο, επικεντρώθηκε στην εξέλιξη σύγχρονων αυτοκινήτων και, το κυριότερο, μείωσε δραστικά τις οφειλές του ομίλου, καθώς κατάφερε να «σπάσει» τη συνεργασία με την GM.

Η απαγκίστρωση της τελευταίας από την υποχρέωση εξαγοράς της Fiat γέμισε τα ταμεία της ιταλικής εταιρείας κατά δύο δισ. δολάρια, ποσό το οποίο εξοφλούσε τις άμεσες οφειλές, αλλά και απελευθέρωνε παράλληλα τον Μαρκιόνε, καθώς του δινόταν πλέον το περιθώριο να πράξει ακριβώς όπως ο ίδιος νόμιζε. Εκπλήσσοντας, δηλαδή, συνήθως με τις κινήσεις του, οριοθετώντας όμως ξεκάθαρους στόχους, οι οποίοι βασίζονταν στη δυναμική της εταιρείας να παράγει αυτοκίνητα μοναδικά, όπως μόνο η ίδια γνωρίζει να κατασκευάζει και οι καταναλωτές επιθυμούν.

Fiat 2004 - 2009

Tα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν. Μόλις εντός ενός έτους η Fiat επέστρεψε στην κερδοφορία, εκσυγχρονίστηκε εκ βάθρων και, το κυριότερο, δεν απολύθηκε ούτε ένας εργάτης, γεγονός το οποίο τον έκανε ιδιαίτερα αγαπητό και δημοφιλή στην Ιταλία. Τα επόμενα έτη, τα οικονομικά αποτελέσματα ενισχύθηκαν με τη σημαντική αύξηση της κερδοφορίας και την παράλληλη μείωση των εξόδων, η οποία αυτήν τη φορά προέκυψε και από την περικοπή προσωπικού. Αλλωστε, ο Μαρκιόνε πάντα χαρακτηριζόταν για τη δυναμικότητά του απέναντι στις σημαντικές αποφάσεις που χρειάζονταν να ληφθούν, ενώ το πείσμα του είναι ιδιαίτερα γνωστό και στις εργατικές ενώσεις του Lingotto, περιοχή στην οποία βρίσκεται το εργοστάσιο της Fiat.

Οσο δυσάρεστος και αν γινόταν ο Marchionne, ποιος θα περίμενε η μεταμόρφωση της εταιρείας να πραγματοποιηθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, και μάλιστα ανώδυνα; Το πείσμα του τον δικαιώνει, καθώς, πέντε χρόνια αργότερα, βρίσκεται επικεφαλής μιας πολυεθνικής της οποίας οι οικονομικοί δείκτες αποφεύγουν την πτώση, παρά το κλίμα που επικρατεί στις αγορές παγκοσμίως, και το γεγονός αυτό από μόνο του αρκεί για να παραμείνει δημοφιλής στην πατρίδα του και όχι μόνο.

Ευρωπαϊκή υπερδύναμη

Μετά την αναγέννηση της Fiat και την επένδυση στις Alfa Romeo και Lancia, οι επόμενες κινήσεις του Sergio Marchionne περιλάμβαναν ένα ακόμη φιλόδοξο σχέδιο, τη δημιουργία μιας γιγαντιαίας πανευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο τρόπος επίτευξης αυτού του στόχου περνούσε από τους πρόσφατα χρεοκοπημένους ομίλους των Chrysler και General Motors. Επιδίωξε την ενσωμάτωση στη Fiat των μονάδων της GM στην Eυρώπη, όπως αυτές της γερμανικής Opel, της βρετανικής Vauxhall και της σουηδικής Saab, αλλά και τη σύναψη συμμαχίας με την Chrysler, ώστε να επιτευχθεί η πολυπόθητη πρόσβαση στην αμερικανική αγορά.

Μπορεί οι πρώτες προσπάθειες να μην είχαν αίσιο τέλος (οι Opel, Vauxhall και Saab πωλήθηκαν στις Magna International και Koenigsegg αντίστοιχα), ωστόσο η στρατηγική συμμαχία με την Chrysler επετεύχθη, με τον πρόεδρο των ΗΠΑ να χαιρετίζει τη συνεργασία αυτή και την ιταλική φίρμα να έχει τον ηγετικό ρόλο χάρη στις κινήσεις του Μαρκιόνε. Ως εκ τούτου, τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζουν και αναμφισβήτητα ο Ιταλός μάνατζερ αναδεικνύεται σε ηγετική μορφή του διευρυμένου πλέον ομίλου.

Ο θαυματοποιός

Η επαναφορά της Fiat στην κερδοφορία κατέστησε τον Sergio Marchionne έναν από τους σημαντικότερους άντρες στη σύγχρονη βιομηχανία του αυτοκινήτου. Είναι ο μάνατζερ, που με τη σκληρή του γλώσσα και τις διαρθρωτικές προτάσεις του έσωσε το μεγαθήριο που ονομάζεται Fiat, είναι ο άνθρωπος που επανέφερε το ιταλικό design και αναβίωσε το Fiat 500. Μένει να δούμε τι άλλο μπορεί να βγάλει από το... καπέλο του ή αν τελείωσαν τα κόλπα για τον «μάγο» Μαρκιόνε. Το εγχείρημα "Chrysler" είναι πού θα μετριάσει ό,τι έχει έως σήμερα επιτύχει ή θα τυπώσει με χρυσά γράμματα το όνομά του στα βιβλία της σύγχρονης ιστορίας του αυτοκινήτου.

Πηγή: kathimerini.gr

Ο Marchionne μιλάει στην Αμερική για το 5ετές σχέδιο ανάπτυξης της Fiat



Μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη τον μήνα Ιούνιο (2010) για τα συνδικάτα και το νέο Panda
που θα βγει από το εργοστάσιο του Pomigliano.



Last edited by elaborus on Sat Jul 17, 2010 4:27 pm; edited 53 times in total
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Re: Τα πρόσωπα της Fiat και η ιστορία τους   Sat Jul 17, 2010 7:39 am



Laura J. Soave

Προϊστάμενος του Brand της Fiat στη Βόρεια Αμερική

H Laura Soave μπορεί προς το παρόν να είναι μόνο υπεύθυνη στο promo ενός μόνο μοντέλου της Fiat (το 500), αλλά έχει μεγάλο έργο μπροστά της: Την επανένταξη της μάρκας Fiat στη Βόρεια Αμερική, μετά από απουσία 25 ετών.
Η Chrysler ανακοίνωσε τον Μάρτιο τον διορισμό της Soave ως επικεφαλής της μάρκας Fiat στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα διευθύνοντα στελέχη των άλλων τμημάτων της Chrysler, η Soave θα έχει πλήρως την ευθύνη για όλα τα κέρδη και τις ζημίες που θα αποκομίσει η Fiat από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της στη Βόρεια Αμερική.
"Η Laura δυναμώνει την Chrysler με τη μεγάλη της εμπειρία στον χώρο του marketing των αυτοκινητοβιομηχανιών", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Sergio Marchionne.
Στο πρόσωπο της η Fiat, από τον Δεκέμβριο, θα στηριχθεί για το ντεμπούτο της στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά.
Από το 2009, η Soave ήταν γενικός διευθυντής εμπορίας της Volkswagen για την Αμερική. Πριν από αυτό, από το 1997 εργαζόταν στη Ford. Κατά την περίοδο αυτή, υπηρέτησε ως διευθυντής μάρκετινγκ για την προώθηση των μικρών σε όγκο αυτοκίνητων της Ford, αλλά και τα μεγάλων SUV της.
Προς το παρόν, η Soave θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την προβολή του retro-chic μοντέλου της Fiat, το 500, το μόνο Fiat-badged προϊόν που θα πωλείται στη Βόρεια Αμερική, και που θα προσφέρεται σε τρεις τουλάχιστον διαφορετικές μορφές (συμπεριλαμβανομένης αυτής του 500C και της έκδοσης Abarth).
Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να φτάσουν στους εκθεσιακούς χώρους της Chrysler πριν από το τέλος του έτους.

Πηγή: Chrysler

Από την παρουσίαση της στο promo του 500 Prima Edizione στις ΗΠΑ



για τους έχοντες λογαριασμό στο Facebbok
http://www.facebook.com/FiatUSA

___________________________________________________________________________________________________________________________________



Alfredo Altavilla

Διευθύνων σύμβουλος της FPT [Fiat Powertrain Technologies]

Ο Alfredo Altavilla διορίστηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Chrysler Group LLC στις 6 Ιουλίου 2009. Επιπλέον, ο Altavilla είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Powertrain Technologies και Ανώτερος Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fiat Group Automobiles.

Με σχεδόν 20 χρόνια εμπειρίας στη Fiat Automobiles Group, ο Altavilla ξεκίνησε ως διευθυντής ανάπτυξης προϊόντων το 1990, και έφτασε να γίνει Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Powertrain Technologies το 2006.

Το έργο του και ακαδημαϊκό υπόβαθρο περιλαμβάνει:

* 2009, Διοικητικό Συμβούλιο - Ομάδα Chrysler LLC
* 2006, Chief Executive Officer, Τεχνολογίες Powertrain Fiat και Ανώτερος Αντιπρόεδρος, Ανάπτυξη Επιχειρήσεων - Automobiles Group Fiat
* 2005, Chief Executive Officer - Tofas (κοινή επιχείρηση μεταξύ της Fiat Auto και της Koç Holding στην Τουρκία)
* 2004, ως Πρόεδρος, της Powertrain JV με τη General Motors και αρχηγός, Business Development
* 2001, Επικεφαλής, Ανάπτυξης Εργασιών
* 1999, Επικεφαλής, σε έργα στη Κίνα και την Ινδία
* 1995, Επικεφαλής, στο γραφείο του Πεκίνο
* 1990, Διευθυντής, Ανάπτυξη Προϊόντων της Auto Fiat

Ο Altavilla έχει πτυχίο στα Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο La Cattolica του Milano.
Γεννήθηκε στο Taranto της Ιταλίας.




* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *




Ποια είναι η FPT: http://www.fptpowertrain.com

Η Fiat Powertrain Technologies αποτελεί μέρος του ομίλου της Fiat. Η εταιρία περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται με κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων στη Fiat Automobiles (Fiat Powertrain) Iveco (Iveco Motors), Centro Ricerche Fiat και Elasis.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2005, μετά τη διάλυση της κοινής επιχείρησης με την General Motors.

Παρουσιάζουμε τα προϊόντα της εταιρείας, για τις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου Fiat και για τρίτους:

* Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας (αυτοκίνητα, ελαφρά εμπορικά οχήματα, τα μεσαία και βαρέα λεωφορεία)
* Βιομηχανικός τομέας - μηχανήματα (μηχανές για την κατασκευή και τη ναυπηγική, γεωργικά μηχανήματα και ειδικά μηχανήματα για άρδευση)
* Το θαλάσσιο τομέα (επαγγελματικό και ερασιτεχνικό χώρο)
* Βιομηχανικές γεννήτριες

Η εταιρεία δραστηριοποιήται σε εννέα χώρες, διαθέτει 16 εργοστάσια και περίπου 20.000 υπαλλήλους. Με παραγωγή περίπου 2,9 εκατομμυρίων κινητήρων και 2,4 εκατομμύρια κιβώτια ταχυτήτων και αξόνων σε ετήσια βάση, η Fiat Powertrain Technologies είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον τομέα του συστήματος κίνησης.





http://www.fpttwinair.com/



___________________________________________________________________________________________________________________________________





Enrico Atanasio

Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Group Automobiles Hellas

Ο Enrico Atanasio από τον Σεπτέμβριο του 2009 έχει αναλαμβάνει τη θέση του Country Manager / Διευθύνοντος Συμβούλου της Fiat Group Automobiles Hellas, αντικαθιστώντας τον κ. Jerome Monce, που αναλαμβάνει τη θέση του διευθυντή Αγορών του Εξωτερικού / Εισαγωγέων (Director of Foreign Markets/Importers) στην έδρα της Fiat Group στο Τορίνo.

Ο Enrico Atanasio είναι 51 ετών και έχει σπουδάσει Mαθηματικά και Στατιστική. Ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα καταλαμβάνοντας θέσεις ευθύνης στον τομέα του Marketing στην General Motors στην Ιταλία για οκτώ έτη. Έχει διατελέσει υπεύθυνος Marketing, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στη Rover Ιταλίας για δέκα έτη.

Eργάστηκε για πρώτη φορά στη Fiat Group Automobiles το 1998 ως Brand Manager της Alfa Romeo, αργότερα ανέλαβε τη διεύθυνση Marketing της Alfa Romeo στην Αγγλία, καθώς και τη διεύθυνση Ανάπτυξης Δικτύου και Εισαγωγέων της Αlfa Romeo.

Πηγή: Fiatgroup.gr/Press

Από τη στήλη του Κώστα Καββαθά "Οδηγώντας" στους 4Τ

"...Σήμερα, το "γκρούπο" στην Ελλάδα διοικεί ένας απλός, σύγχρονος, ιδιαίτερα ειλικρινής μάνατζερ, ο Ιταλός Enrico Atanasio. Ένας Ρωμαίος που δε μασάει τα λόγια του και με χαρακτηριστικό τρόπο προστατεύει τους ανθρώπους του και τους συνεργάτες του, με κοινό παρονομαστή της πολιτικής του τα προϊόντα τους. Έχει γνώση για το τι και το πώς φτιάχνουν-δημιουργούν, όπως έχουν και τα αφεντικά της Nissan και της Mercedes στην Ελλάδα, και έχεις χίλιους λόγους ώστε να συνομιλείς μαζί του επί ίσοις όροις και για πολλή ώρα. Πέρα από το διοικείν, κατέχει και το προϊόν, και αυτό για εμάς είναι πολύ σημαντικό. Ένας ωραίος τύπος, όπως θα λέγαμε. Ένας ιδιαίτερα ενδιαφέρων άνθρωπος, όπως είναι πιο ευγενικά." Κ.Κ.


Last edited by elaborus on Sat Jul 17, 2010 3:19 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
elaborus
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Τόπος : ...από τη νυφούλα του βορρά γιαααα!!!
Ηλικία : 49
Αριθμός μηνυμάτων : 2942
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-10-20

PostSubject: Re: Τα πρόσωπα της Fiat και η ιστορία τους   Fri May 06, 2011 4:55 pm

Για τους γνωρίζοντες την ιταλική γλώσσα...Το μέλλον της Fiat (RAI 3 - 13 Απριλίου 2011)












_________________
Two PhotoBlogs for Fiat Cinquecentos & Seicentos Owners & Lovers...All about Stock versions,Tuning & Racing!
Visit: http://centolovers.blogspot.com - http://centorallylovers.blogspot.com
One PhotoBlog about the Green Hell!
Visit: http://der-nordschleife.blogspot.com
Back to top Go down
http://centolovers.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Τα πρόσωπα της Fiat και η ιστορία τους   Today at 2:29 pm

Back to top Go down
 
Τα πρόσωπα της Fiat και η ιστορία τους
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Club Fiat Hellas the only Fiat Club in Greece :: ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ :: Γενική Συζήτηση-
Jump to: